به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در بررسی لایحه اصلاحیه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیکی شهر تهران گفت: پیشنهاد شهرداری افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات دفاتر بوده و کمیسیون پیشنهاد 9 درصدی داشته است.
وی بیان کرد: امسال هشت خدمت جدید نظیر نظارت حفاری نیز به خدمات این دفاتر افزوده شده است.
محمد مهدی تندگویان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه گفت: قرار بود بحث آموزش شهروندی در نوع کارکرد دفاتر تعریف شود تا شهروندان از حقوق خود در حوزه ساخت و ساز آگاه شوند.
وی عنوان کرد: بسیاری از شهروندان از حقوق خود در حوزه ساخت و سازمطلع نیستند و همین امر زمینه رانت را به وجود می آورد.
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز خاطر نشان کرد: کل فرایند حفاری به دفاتر خدمات محول نشود بلکه دفاتر مجاز باشند که این اقدام را به شرط داشتن کلیه الزامات ابلاغ شده انجام دهند.
وی افزود: حفاری یک اقدام تخصصی و چند وجهی است بنابراین محول کردن یکباره آن به دفاتر خطرناک است این امر باید به صورت پایلوت در یکی از مناطق اجرا شود.
بر اساس این گزارش، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد: در مصوبه قبلی تبصره ای وجود دارد مبنی بر اینکه شهرداری تهران موظف است بر اساس نرخ تورم سالیانه لایحه افزایش تعرفه را به شورا ارائه دهد.
وی گفت: در حال حاضر هم که نرخ تورم 10 درصد است، لذا با در نظر گرفتن پیشنهادات کمیسیون ها همان نرخ تورم سالیانه برای افزایش تعرفه های دفاتر خدمات در نظر گرفته شود.
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه یک فوریت 'نظارت و کنترل خریدهای خارجی در شهرداری تهران' را تصویب کردند
محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد یک فوریت کنترل و نظارت واردات و خریدهای خارجی توسط شهرداری تهران را ارائه کرد و گفت: کمیته ای متشکل از روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر ، نماینده شهردار تهران زیر نظر رئیس شورای شهر تشکیل می شود و خرید و واردات کالاهای خارجی که در کشور تولید می شوند صرفا با تصویب این کمیته خواهد انجام خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.