به گزارش ایرنا محمدسالاری روز یکشنبه در سیصد و چهل و یکمین جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبات قبلی شورا در خصوص فعالیت دفاتر الکترونیک شهر گفت: دفاتر خدمات الکترونیک شهر به منظور ارائه خدمات صدور پروانه و سایر گواهی ها و بررسی نقشه ها در راستای کاهش تصدی گری نهادهای حاکمیتی ایجاد شدند تا شهروندان بجای مراجعه به شهرداری، کارهای خود را از طریق این دفاتر پیگیری کنند.
وی یادآور شد: این دفاتر ایجاد شدند تا فرآیند رسیدگی به درخواست های مردمی تسهیل‌ شده تا ضمن کاهش مشکلات حوزه شهرسازی مناطق و مراجعه شهروندان به شهرداری های مناطق مختلف شهر تهران، شاهد شفاف سازی، افزایش تسهیلات و کاهش بوروکراسی ارائه خدمات در این حوزه باشیم.
سالاری افزود: این در حالی است که با گذشت 10 سال از ایجاد دفاترخدمات الکترونیک شهر، نه تنها برونسپاری وظایف و اقدام موردنظر از شهرداری انجام نشده، بلکه تعداد پرسنل معاونت های شهرسازی مناطق 22 گانه شهرداری تهران در این بخش نیز افزایش یافته است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهروندان تهرانی نیز از اینکه در فرآیند درخواست گواهی‌های صدور پروانه و عدم خلافی و پایان‌کار موازی کاری جدی بین دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران و معاونت های شهرسازی مناطق 22 گانه وجود دارد، ناراضی اند و دچار بلاتکلیفی شده اند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف قطعی دفاتر خدمات الکترونیک شهر و برونسپاری کامل وظایف به آن ها، درخواست کرد در جریان بررسی لایحه نحوه محاسبه تعیین تعرفه ارائه خدمات دفاتر خدمات الکترونیکی شهر تهران، تبصره ای برای تعیین تکلیف این دفاتر الحاق شود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر تبصره یاد شده به لایحه مذکوراضافه نشود، طرحی دوفوریتی را به منظور برونسپاری کامل وظایف تصدی گری در این حوزه ارائه خواهد کرد.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7244**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.