به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،جلسه هیات بازرسان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا به ریاست حسن کریمی و با حضور اعضای هیات بازرسی انتخابات استان تهران و شهرستا های استان برگزار شد.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان تهران در ابتدای جلسه با ابراز امیدواری برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در 29 اردیبهشت ماه گفت: با عملکرد صحیح مسئولانه،حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب افراد اصلح در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری علاوه بر کنار زدن مشکلات گذشته، کشور را برای موفقیت بیمه می کنیم.
وی با آسیب شناسی روند انتخابات های گذشته در شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: با تکیه بر اصل قانون شوراها لازم است در تایید صلاحیت ها دقت لازم شود تا مردم از میان افراد متخصص گزینه خود را انتخاب کنند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان با اشاره به وظیفه مهمی که به عهده اعضای هیات های بازرسی شهر تهران و شهرستان های استان سپرده شده است تصریح کرد: اعضای هیات های بازرسی به عنوان چشم و گوش وزیر کشور که طبق قانون مسئول مستقیم برگزاری انتخابات می باشند .
کریمی؛ برگزاری انتخابات در کشور را بسیار سالم ارزیابی کرد و گفت:‌ تاکنون تخلفات بزرگی در برگزاری انتخابات کشور شاهد نبوده ایم مراقبت دستگاه ها و مسئولان برگزارکننده به اندازه ای است که امکان زیر سئوال رفتن انتخابات وجود ندارد.
وی رعایت اصول صداقت،کاردانی و سلامت را در انتخاب روسا و اعضای هیات های بازرسی انتخابات استان مهم دانست و تاکید کرد:‌ هیچ یک از روسا و اعضای هیات های بازرسی حق عضویت در ستاد کاندیدی را ندارند زیرا یک اشتباه فردی زحمت جمعی را خدشه دار می کند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان تهران با اشاره به وظایفی که این هیات به عهده دارد گفت:‌هیات بازرسی مستقل عمل می کند و علاوه بر رصد فعالیت ستاد انتخابات، هیات های نظارت و اجراء ،عملکرد کاندیداها، گروه ها و احزاب را بررسی کرده و تخلفات را گزارش می کند.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.