سیده فاطمه ذوالقدر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید در سال گذشته تلاش های بسیاری را در عرصه سیاسی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام داد که امید می رود امسال این بذرها به ثمر نشسته و شاهد ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار در کشور باشیم.
وی اظهار کرد: پیش بینی ها حاکی از آن است که اقتصاد ایران در سال جاری، 4 تا 5 درصد رشد را تجربه کند ولی این رشد اقتصادی کشور همراه با تورم خواهد بود.
وی در خصوص دلایل نامگذاری سال 96 از جانب رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» تصریح کرد: بانک مرکزی و مرکز آمار ایران به عنوان دو منبع اعلام اطلاعات رسمی کشور، رشد اقتصادی سال 95 را در دامنه 7 تا 11 درصد اعلام کردند که از این میزان حدود 5 تا 6 درصد آن ماه عسل رشد صادرات نفت خام بود است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در خصوص اقدامات دولت برای رفع بیکاری این است که سال گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار نفر به بازار کار اضافه شدند که اگر تعداد شغل های ایجاد شده توسط دولت را از این مقدار کم کنیم، با توجه به جوان بودن جمعیت و آمار دانش آموختگان دانشگاهی، هر سال یک میلیون نفر به بازار کار اضافه خواهند شد.
ذوالقدر تصریح کرد: راه ایجاد اشتغال اصلاح و تغییر در ساختارهای نهادی است تا تولید واقعی رونق پیدا کرده و اقتصاد کشور از حالت رکود خارج شود.
وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی تنها مستقل کردن درآمد کشور از نفت و درآمدهای حاصل از آن نیست افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تقسیم آن به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه مسئولان و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارتند از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین به نقش پررنگ مجلس در سال جاری با توجه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: کشور در سال جاری شاهد تحولات اساسی در ساختار نهادی خواهد بود از این جهت مسئولیت مجلس در تدوین برنامه ها و پیشگیری شرح وظایف محوله بر ذمه دستگاه های دولتی بیش از پیش می باشد تا مسیر حرکت کشور در جهتی باشد که شعار رهبر معظم انقلاب را بتوان جامعه عمل بپوشانیم و اشتغال و تولید ملی را هر چه بیشتر گسترش دهیم.
3218 / 6139**1625
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.