سرهنگ هادی ثمره روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت : سرقت یکی از اصلی ترین حوادثی است که در ایام تعطیلات نوروز می تواند برای افراد رخ دهد که می توان با رعایت نکات بسیار ساده و ایمنی در پیشگیری ، از سرقت اموال جلوگیری کرد.
وی افزود : زمانی که فرد خانه را ترک می کند، از بسته بودن همه ورودی ها اعم از درب ها و پنجره ها اطمینان حاصل کرده و پنجره ها به محافظ مجهز نمایند، روی دیوارها حیاط منزل حفاظ مقاوم نصب و حفاظ را طوری تعبیه کنند تا اگرتیر چراغ برق، علمک گاز ، درخت یا ماشین در منزل قرار داشت، سارقان نتوانند از آن ها برای ورود ساختمان استفاده کنید.
وی اظهار کرد: از ورود افراد ناشناس تحت عناوینی نظیر سمساری ، خریدار ضایعات، گرفتن فال ، متکدی و غیره به داخل ساختمان جلوگیری کنید و هنگام اسباب کشی یا انجام کارهای ساختمانی که به باز ماندن در ورودی منجر می شود ، مراقبت تردد افراد به ساختمان باشید.
جانشین فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: اگر در پارکینگ منزل به صورت کنترل از راه دور باز و بسته می شود، پس از خروج منتظر بمانید تا درب کاملا بسته شود، وسایل را طوری داخل خودرو در پارکینگ دهید قرار دهید که توجه افراد را جلب نکند.
وی بیان کرد: همه با هم از منزل خارج نشوید، خروج هم زمان ساکنان و چند قفله نمودن درها، توجه افراد را جلب می کند.
ثمره گفت : اگر می خواهید به مسافرت بروید یا مجبورید چند روزی خانه را خالی بگذارید، وسایل برقی منزل و سسیستم روشنایی را به سیستم دارای زمان بندی مجهز کنید، این سیستم ها با توجه به زمانی که برروی آن تنظیم شده در طول شبانه روز وسایل برقی را به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می کند.
وی افزود: در هنگام سفر از بستن پرده ها پرهیز کنید، چرا که این کار در طول ساعات روز غیر طبیعی به نظر می رسد ونشانه آن که شما در منزل نیستید ، بهتر است خط تلفن خود را به شماره تلفن همراهتان انتقال دهید تا در صورت تماس دیگران با خط ثابت منزل بتوانید پاسخ داده و هر گونه ظنی را نسبت به عدم حضورتان از بین ببرید.
این مقام انتظامی افزود: همسایه های امین می توانند زمانی که شما در خانه نیستید، مراقب اوضاع و مراقب افراد ناشناس وغیر مطمئن باشید و آنان را از برنامه سفر خود مطلع کنید.
جانشین فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران بیان کرد: دوربین های حفاظتی که در هر قسمتی از منزل قابل نصب هستند را می توانید به رایانه ی شخصی خود وصل کرده و حتی زمانی که منزل نیستید فضای داخلی و محوطه بیرونی را کنترل کنید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در خانه و متوجه سرقت شدید، بدون این که به چیزی دست بزنید فورا خارج شده و با مرکز فوریت های پلیس 110 تماس بگیرید.
فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین ، قرچک ،پیشوا ، پاکدشت ، پردیس ، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.