سید جلال ملکی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه شنبه شب آخر سال (چهارشنبه سوری) در حالی برگزار می شود که درسالها گذشته بدلیل عدم رعایت اصول ایمنی شاهد مصدومیت و فوت تعدادی از هموطنان بودیم.
وی با بیان اینکه برای تامین ایمنی این شب تمامی نیروهای 123 ایستگاه آتش نشانی در آماده باش کامل بسر می برند ،ادامه داد: از ساعت 16 عصر فردا (سه شنبه) آتش نشانان در یک هزار و 148 نقطه از میادین، چهارراه ها، مراکز تجاری و پرتردد شهر تهران با استفاده از 234 خودروی سنگین، 232 خودروی سبک و 139 موتور سیکلت آتش نشانی مستقر می شوند.
ملکی ادامه داد: 453 آتش نشان نیز در قالب گروه های 2 نفره با استفاده از خاموش کننده در مسیرهای تعیین شده مستقر می شوند.
وی خاطرنشان کرد: برای افزایش ایمنی شهروندان در مناطق مختلف شهر تهران 120 دستگاه خودرو نیز از ظرفیت نواحی مختلف شهرداری تهران به دستگاههای خاموش کننده و آتش نشان مجهز می شوند.
به گفته ملکی ، زمان پایان استقرار آتش نشانان به تصمیم مدیران عملیات و پس از عادی شدن محل مورد نظر پایان می یابد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: استقرار آتش نشانان به منظور جلوگیری مراسم چهارشنبه سوری نیست بلکه برای آرامش و امنیت شهروندان آتش نشانان در مسیرهای مشخص شده استقرار پیدا می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با ایجاد کمپین های متعدد برای مراسم چهارشنبه سوری بدون مواد محترقه و با همکاری مناسب مردم با آرامش و ایمنی پایان یابد.
ملکی از همه شهروندان درخواست کرد در صورت بروز هر گونه حادثه آتش سوزی ضمن فاصله گرفتن از محل حادثه مراتب را به سامانه 125 اطلاع دهند.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.