سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه آتش سوزی و انفجار در یک ساختمان مسکونی در حال ساخت در محله مرتضی گرد در بامداد سه شنبه خبر داد و گفت: بدلیل شدت آتش سوزی و انفجار این ساختمان در حال ساخت بطور کامل فرو ریخت که در این حادثه مالک ساختمان به همراه کارگرش دچار سوختگی و مصدومیت شدند.
سید جلال ملکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 41 دقیقه بامداد امروز حادثه آتش سوزی در محله مرتضی گرد یکی از محلات جنوبی اطراف تهران به سامانه اطلاع رسانی آتش نشانی شهر تهران اعلام و با توجه به اینکه محل حادثه در حوزه استحفاظی آتش نشانان تهران قرار نداشت 4 تیم حریق و 2 تیم نجات بدلیل وسعت حادثه از ایستگاههای مختلف آتش نشانی شهر تهران به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: در طبقه همکف یک ساختمان 7 طبقه در حال ساخت 4 مغازه احداث شده بود که درآن مواد قابل اشتعال از جمله تینر، رنگ و قوطی ها و اسپری های ضایعاتی و استقاطی رنگ انبار شده بود.
وی بابیان اینکه آتش از همین نقطه در حال سرایت به سایر نقاط ساختمان بود ادامه داد: همزمان با آتش سوزی بدلیل حجم زیادی از قوطی ها و اسپری های مواد شیمیایی و رنگ محل حادثه دچار انفجار شد و به یکباره این ساختمان 7 طبقه بطور کامل فرو ریخت.
وی با بیان اینکه به گفته مالک ساختمان در زمان فروریختن فردی در داخل ساختمان حضور نداشت خاطرنشان کرد: آتش نشانان با حجم زیادی از خاک و آوار مواجه شدند و همچنین آتش به یک مغازه دیگر که این مغازه هم به انبار مواد شیمیایی از جمله رنگ و تینر تبدیل شده بود سرایت کرد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بر اثر تخریب این ساختمان 2 ساختمان مجاور دچار آسیب شدند یادآور شد: تعدادی از ساکنان این 2 ساختمان مسکونی در وضعیت نا ایمن قرار داشتند که آتش نشانان 5 نفر از این ساکنان را به سلامت نجات دادند.
وی تاکید کرد: در این حادثه 2 خودروی سواری پژو 405 و پراید دچار آسیب شد و همچنین آتش نشانان مالک و کارگر آن که دچار سوختگی شده بودند را تحویل عوامل اورژانس دادند.
ملکی با بیان اینکه عملیات بریدن آهن ها و آواربردای در محل حادثه در حال انجام است گفت: یک ایستگاه آتش نشانی در محل حادثه مشغول این عملیات هستند و سایر آتش نشانان در ساعت 6:09 صبح امروز محل حادثه را ترک کردند.
وی علت این حادثه را در دست بررسی اعلام کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.