سید حسین هاشمی عصر یکشنبه( 22 اسفند) پس از پایان پانزدهمین و آخرین نشست ستاد پدافند غیر عامل استان تهران درسالجاری در استانداری به خبرنگار ایرنا، گفت: تا قبل از سال 92 تنها یک مورد رزمایش پرتو هسته ای در تهران برگزار شد اما در نشست امروز، مصوب شد که دومین رزمایش با اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی در سال 96 برگزار شود.
به گفته او، شمار دستگاههای اجرایی و شهرداری هایی که در برنامه های پدافند غیر عامل استان تهران شرکت دارند، اکنون به 112 دستگاه و شهرداری افزایش یافته در حالیکه تا سال 92 تعداد دستگاه ها و شهرداری ها فقط 48 مورد بود.
هاشمی ادامه داد: افزایش شمار دستگاههای اجرایی و شهرداری ها در برنامه های پدافند غیر عامل استان تهران باعث شد که تعداد رزمایش های برگزار شده از 16 مورد در سال 92 به 415 مورد در سالجاری افزایش یابد.
بر اساس اعلام استاندار تهران، امسال تعداد جلسات برگزار شده ستاد پدافند غیر عامل استان در چهار سال اخیر به 55 مورد رسید در حالیکه تا سال 92 تعداد جلسات پدافند غیر عامل 27 مورد بوده است.
وی گفت: در نشست امروز از دستگاههای خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات نیز خواستیم که در یک طرح مطالعاتی و گزارشی کامل علاوه بر احصای تهدیدات این حوزه ها، اعتبارات مورد نیاز و چشم انداز زمانی اجرای طرح های بهینه و مقاوم سازی را برای ارائه به دولت، تهیه کنند.
به گفته هاشمی، کمیته ای نیز برای بررسی دلایل اجرا نشدن برخی قوانین ساختمان سازی و نیز رصد ساختمانهای ناایمن تهران، مامور شد تا زمینه رفع این مشکلات در سال آینده فراهم شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: یحیی معماری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/6539 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.