غلامرضا انصاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضای اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل چهارمین دوره شورای شهر تهران افرادی متخصص و توانمند بودند.
وی با بیان اینکه اگر ضعفی هم در شورای شهر وجود داشته، ضعف ساختاری شورا است، عنوان کرد: شورای شهر در بعد نظارت جمعی ضعیف است اما در نظارت فردی همه اعضای اصولگرا و اصلاح طلب، ورود جدی داشتند.
انصاری با اشاره به وجود نگاه تخصصی در مصوبات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: تصویب برنامه های دوم شهرداری که عملیاتی تر از گذشته است و تصویب اولویت های برنامه سوم بر مبنای برنامه ای تخصصی، نشان از وجود نگاه تخصصی به شهر تهران دارد.
وی گفت: اینکه شورای چهارم توانست 40 درصد اعتبارات شهرداری را به حمل و نقل عمومی اختصاص دهد از نمونه های تخصصی شدن شورا است.
انصاری با بیان اینکه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران از موفق ترین کمیسیون های شورا بوده عنوان کرد: این کمیسیون در حوزه نظارت بر برنامه ها عملکرد موفقی داشته و سوابق تقویمی شورا در این دوره با تلاش کمیسیون بطور الکترونیکی تدوین و رونمایی شد.
وی در ادامه یادآور شد: سایر کمیسیون های شورا نیز در حوزه کاری خود، بطور تخصصی ورود کرده و موفقیت هایی بدست آوردند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد: با تقویت ساختار شورا، تاسیس دیوان محاسبات شهر، ایجاد مرکز مطالعات و پژوهش های شهری و استقلال ذیحسابان از مدیریت شهری، شورا جایگاه واقعی خود را در آینده به دست آورد.

*کاهش اعضای شوراهای شهر، کار نظارت را کمرنگ می کند
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه 50 درصد کار شورا نظارت است، افزود: کاهش اعضای شورای شهر امر نظارت را کمرنگ می کند.
وی با بیان اینکه لایحه یکپارچه مدیریت شهری در دستور کار دولت قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لایحه جامعیت به مدیریت شهری داده شود و شوراها به شکل پارلمان محلی و شهرداری به عنوان دولت محلی فعالیت کنند.
انصاری تاکید کرد: با تصویب این لایحه، درآمدهای پایدار شهری ایجاد شده و تراکم فروشی در شهرها کم خواهد شد.
وی با بیان اینکه با تصویب این لایحه استقلال ذیحسابی ها شکل می گیرد، افزود: امروز شورا مستاجر شهرداری است و تمام منابع هزینه ای از محل بودجه های شهرداری است با تصویب لایحه ها جامع مدیریت شهری، استقلال شورا تامین می شود.
انصاری در ادامه با اشاره به انتخابات آتی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این انتخاباتی پررنگ تر از ریاست جمهوری است و حضور چهره ها در آن، انتخابات را پر رنگ تر از گذشته می کند.
*حضور نقادانه جریان های سیاسی، انتخابات را پر شور می کند
انصاری در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: گروه های سیاسی در نزدیکی انتخابات معمولا از فضای عمومی استفاده نمی کنند.
وی با اشاره به تذکر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در برگزاری جلسه جمنا در شهر آفتاب اظهار کرد: این تذکر، تذکری به جا بوده و خود ما برای برگزاری کنگره سراسری حزب کار برای جلوگیری از هر نوع شائبه، کنگره را در هتل برگزار کردیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی نباید از امکانات عمومی برای کاندیداها استفاده شود باید هم گروه ها و هم دستگاه ها مراعات کنند.
انصاری همچنین در ادامه تاکید کرد: آنطور که استنباط می شود چند نفر از جمنا کاندید می شوند و اختلاف سلیقه هم در آنها وجود دارد.
وی با بیان اینکه به عنوان اصلاح طلبان از حضور کاندیدای واحد و قوی در انتخابات استقبال می کنیم، اظهار کرد: حضور نقادانه جریان های سیاسی در انتخابات زمینه را برای حضور بیشتر مردم مهیا می کند.
وی در انتخابات شورای شهر تهران با توجه به اینکه 10 نفر کم می شود و کاهش تعداد اعضای شورای شهر با توجه به اینکه تهران 11 میلیون جمعیت دارد کارشناسی شده نبود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد اعضای شورا باید افزایش می یافت، گفت: در تهران 22 منطقه داریم و هر منطقه معادل چند استان عملیات اجرایی دارد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست ‌جمهوری، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه آقا امینی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.