به گزارش ایرنا، سید جمال جلیلی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پیشوا گفت: سوء مصرف مواد مخدر، نه تنها منجر به آسیب های شدید جسمی و روانی می شود بلکه معضلات اجتماعی فراوانی از جمله طلاق، بزهکاری و بیکاری را به دنبال دارد.
وی گفت: اعتیاد و گرایش به مواد مخدر توطئه ای است که بیش از همه ، اقشار جوان جامعه را هدف قرار داده و آینده سازان ایران اسلامی را از مسیر اصلی خود در پیشرفت و تعالی دور می کند.
وی بیان کرد: بحران هویت، مهمترین عامل نگرانی و آشفتگی نوجوانان در سن بلوغ است که بی توجهی به آن می تواند آنها را به سوی مصرف مواد مخدر سوق دهد.
جلیلی گفت: گذر از این بحران به توجه ویژه خانواده نیاز دارد و آن ها باید با ایجاد ارتباط عاطفی و صمیمی با فرزندان ، آن ها را از این بلای خانمان سوز مصون کنند.
وی پیشگیری از ابتلای جوانان به مواد مخدر را از درمان مهم تر دانست و افزود: به دست آوردن موفقیت در پیشگیری از آسیب ها، به آگاهی بخشی به افراد جامعه به ویژه نسل جوان نیاز دارد که در این میان ، تقویت باورهای دینی نقشی انکار ناپذیر در گرایش جوانان به اعتیاد دارد.
معاون فرماندار پیشوا بیان کرد: از دیدگاه تعلیم و تربیت اسلامی، تمامی ناهنجاری های رفتاری، از نبود و یا ضعف اعتقادات مذهبی ریشه می گیرد و پایبندی به اصول مذهبی، بزرگترین عامل بازدارنده از انحرافات اجتماعی است که با تقویت و پررنگ شدن باورهای دینی، می توان از گرایش جوانان به پدیده شوم اعتیاد جلوگیری کرد.
وی تأکید کرد: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد تنها وظیفه یک دستگاه و ارگان خاص نیست بلکه در کنار فعالیت های قهری و مبارزه ای ، تمامی دستگاه ها باید وظیفه فرهنگی و پیشگیرانه خود را در مقابله با مواد مخدر انجام دهند.
خبرنگار: سیدحسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.