به گزارش ایرنا، نادر محمدزاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران روز شنبه با سفر به شهرستان دماوند از پروژه های راه و شهرسازی همچون دوربرگردان مهرآباد رودهن، پروژه محور سرهار و .. بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران به نشست بررسی مشکلات راه‌ها، مسکن و شهرسازی شهرستان که با حضور نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان منطقه در فرمانداری این شهر برگزار شد، به پروژه های مسکن مهر امام رضا (ع) دماوند و مهرآباد رودهن اشاره کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: پروژه مسکن مهر از جمله پروژه های اداره راه و شهرسازی بود و با توجه به اینکه شهرداری ها متولی نگهداری شهر هستند، در صدد هستیم که تکمیل نهایی و پیشتیبانی سایت مسکن مهر دماوند را به شهرداری واگذار کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه این اقدام در جهت تکمیل و کیفیت بخشی به پروژه های مسکن مهر است، بیان کرد: این اقدام از فروردین ماه سال آینده اجرا می شود و راه و شهرسازی نیز در این زمینه همکاری های لازم را با شهرداری خواهد داشت تا نهایت خدمات به شهروندان ساکن در این سایت ارائه شود.
محمدزاده به تهیه و اجرای طرح جامع تفصیلی و مشکلات پیش آمده در این طرح اشاره کرد و افزود: برخی از تعاون‌های مستقر در شهرهای مختلف دماوند اقداماتی را در این بخش انجام دادند که بعضاً مسیرها از مراجع قانونی و عموماً غیرقانونی پیگیری شده که در نشست امروز تصمیم گرفته شد تا این تعاونی‌ها ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.
وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران جهت توسعه شهرها و تقویت زیرساخت های بخش عمرانی و خدماتی در منطقه گفت: شهرداری‌ها برای اداره شهر نیاز به منابع پایدار دارند که واگذاری اراضی دولتی به سرمایه گذاران می تواند موثر باشد.
محمد زاده گفت: امروز در این نشست به سه مورد از تقاضای سرمایه‌گذاران در زمینه‌های درمانی و گردشگری و ... در شهرستان دماوند تصمیم‌گیری شد تا چگونگی سرمایه‌گذاری آنها در منطقه محقق شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه دماوند و فیروزکوه از مناطقی هستند که هنوز دچار آسیب نشدند و این امکان وجود دارد که مدیریت پیرامونی آنها را حفظ کرد، گفت: در این نشست، تصمیم بر این شد تا حداقل برای پیرامون شهر دماوند مطالعه جدی و چشم‌انداز بلندمدتی در نظر گرفته شود تا هدف‌گذاری آینده پیرامون این شهر را پیش‌بینی کرده باشیم و همچنین اقدامات آینده به خصوص در حوزه گردشگری با یک برنامه از پیش تعیین شده صورت گیرد تا دماوند یک نقطه قوتی برای استان تهران در آینده باشد.
لازم به ذکر است، مسکن مهر امام رضا(ع) شهر دماوند 79 هکتار مساحت است و تعداد 5038 واحد دارد که از این تعداد 3413 واحد تکمیل و 2363 واحد تحویل متقاضی شده است.
خدمات روبنایی در این سایت مسکونی، یک مدرسه در بخش آموزشی، تحویل یک قطعه زمین به کلانتری جهت ساخت، احداث دو واحد نانوایی و تحویل چنند قطعه زمین جهت تجاری توسط راه و شهرسازی شهرستان صورت گرفته است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.