مجید صفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تنظیم بازار میوه و دیگر کالاهای ضروری شهروندان در شب عید اظهار کرد: شهرستان دماوند در روزهای پایانی سال در زمینه تامین میوه شب عید، طی هماهنگی های صورت گرفته با نهادهای مربوطه با مشکلی مواجه نبوده و آمادگی لازم را همچون سال گذشته دارد.
وی ادامه داد: برای تامین میوه شب عید در دماوند، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان نسبت به افزایش و توزیع سهمیه سیب به میزان 90 تن و پرتقال به میزان 165 تن از تاریخ 20 اسفندماه سال جاری با قیمت مصوب در 27 مرکز عرضه میوه اقدام خواهد کرد که در صورت افزایش استقبال شهروندان، مراکز سیار نیز برپا می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهروندان در خصوص تامین منابع پروتئینی نگران نباشند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی اتاق اصناف شهرستان اقدامات لازم در خصوص خرید و توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد در نمایشگاه بهاره با مدیریت جهاد کشورزی شهرستان دماوند صورت گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: نهادهای مرتبط ستاد تنظیم بازار شهرستان همچون صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت و درمان جهت کنترل و نظارت بهینه بر قیمت‌های اجناس و کیفیت در بازار و تنظیم بازار شب عید بر تمامی واحدهای صنفی به ویژه واحدهای خبازی، شیرینی پزها و رستوران‌ها نظارت دارند.
صفری به برپایی دو نمایشگاه بهاره در شهر دماوند و رودهن با داشتن 300 غرفه اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه انواع پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد غذایی، گوشت و مرغ به صورت مستقیم به منظور حمایت از تولید داخلی و کالاهای ایرانی با کیفیت به مردم عرضه می شود.

**آمادگی 162 نانوایی شهرستان برای پخت نان در ایام نوروز
مجید صفری در خصوص آمادگی 162 نانوایی آزادپز و دولتی در سطح شهرستان از اواخر اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: دماوند 34 نانوایی آزادپز و 128 نانوایی دولتی دارد که سهمیه آرد برای نانوایی های دولتی 1150 تن است و آزاد پزها جدا هستند.
وی ادامه داد: همزمان با ایام پایانی سال و نوروز 96، برای تمامی نانوایی های شهرستان به ویژه نانوایی های مسکن مهر محک دماوند و مهرآباد رودهن سهمیه آرد دولتی پیش بینی شده است تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.
معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند به تخلف برخی نانوایی‌های آزادپز در شهرستان نسبت به پخت آرد دولتی یا فروش نان به غیر از قیمت مصوب خبر داد و گفت: مقرر شد اتحادیه آرد نان و بازرسی اتاق اصناف شهرستان دماوند نسبت به شناسایی، برخورد قانونی و گرفتن تعهد از نانوایی و در صورت تکرار نسبت به ابطال پروانه کسب نانوایی متخلف اقدام کند.
صفری همچنین ادامه داد: با توجه به بخشنامه عدم ممنوعیت صدور مجوز نانوایی‌های آزادپز، قرار شده که اتحادیه نانوایان نسبت به رعایت دستورالعمل صدور مجوز نانوائی شامل متراژ مناسب حداقل 60 متر و داشتن سابقه نانوایی و مدرک فنی و حرفه‌ای و رعایت مسائل بهداشتی، ساماندهی نانوایی‌هایی که تغییر نام مالک یا مستاجر، تغییر پخت و تغییر آدرس داده‌اند، اقدام کند.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.