به گزارش ایرنا محمد سالاری روز سه شنبه در سیصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره شائبه ها مطرح شده در مورد احمد مسجد جامعی با عنوان برج باغ که در رسانه ها منتشر شده، گفت: بعد از رسانه ای شدن این موضوع، شخصا به عنوان مسئول کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، این پرونده را بررسی کردم و از رییس شورا هم تقاضا دارم حتما این پرونده را بررسی کند اما در این پرونده اثری از احمد مسجد جامعی ندیدم.
وی با اشاره به انتشار چنین خبری در این برهه زمانی اظهار کرد: همانگونه که در صحن شورا چندین بار اعلام کردم صرفا در سال 94 برابر با 11 هزار و 792 پرونده تخلف ساختمانی از مناطق 22 گانه شهرداری تهران به کمیسیون های ماده 100 ارجاع شده که صرفا 915 پرونده مربوط به منطقه 3 شهرداری بوده اما سوال اینجاست تاکنون محتویات چند پرونده در اختیار رسانه ها قرار گرفته است؟ در حالیکه در پرونده های ارجاعی تخلف 64 هزار متری هم وجود داشته اما هیچکدام رسانه ای نشده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: روکشی که به عنوان فرم تخلفات در این پرونده وجود دارد با محتویاتش تفاوت هایی دارد چرا که یکسری از این مسایل با موافقت منطقه صورت پذیرفته و حتی عوارض نیز تعیین شده است.
سالاری در ادامه بیان کرد: چنین پرونده ای می تواند مبنایی برای شفاف سازی در همه پرونده های در حال تصمیم گیری در شهرداری ها از قبیل مال ها، مگامال ها، برج باغ ها، بلند مرتبه سازی ها، تغییر کاربری ها و تصمیمات شوراهای معماری مناطق و کمیسیون های ماده 5 و ماده صد باشد.
وی افزود: این موضوع جای تامل دارد که مهندس ناظر ساختمان در مردادماه 94 گزارشی به منطقه در خصوص این پرونده داده اند اما چرا الان و پس از یک سال و نیم این موضوعات مطرح و رسانه ای می شود؟
سالاری با اشاره به دغدغه های ایجاد شده در خصوص نحوه کارسازی هولوگرام ها گفت: با توجه به میزان مطالبات پیمانکاران، هولوگرام ها به بستری برای فساد و رانت گسترده در مناطق شهرداری تبدیل شده چراکه تخفیف های بدون حساب و کتاب در مناطق در این خصوص داده می شود بنابراین درخواست دارم کمیته ای در شورا برای بررسی و نظارت بر این فرآیند تشکیل شود و شهردار تهران هم دستورات لازم را در خصوص شفاف سازی در این باره صادر کرده و گزارشات مربوطه را به شورا ارائه دهد.
چندی پیش یکی از رسانه ها اسنادی مبنی بر رانت هفت و نیم میلیارد تومانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات (احمد مسجد جامعی) منتشر کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه آقاامینی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.