به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، مجید خسروآبادی دبیر کانون کهربای تعزیه فرهنگسرای اخلاق با اعلام این خبر گفت: گروه تعزیه نوجوانان دارالمومنین طهران، متشکل از 26 نفر از گروه «مرثیه آفتاب» و منتخبین دومین سوگواره عاشورایی، مجلس تعزیه «حضرت زهرا (س)» را در ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) از سه شنبه تا جمعه(10 تا 13اسفندماه جاری) در شرق تهران اجرا می کنند.
وی افزود: گروه «مرثیه آفتاب» روز سه شنبه(10اسفندماه) در فرهنگسرای اخلاق، چهارشنبه(11اسفندماه) در میدان امام حسین(ع) (منطقه 12)، پنجشنبه( 13اسفندماه) در خانه فرهنگ پامچال (منطقه15) و جمعه(14 اسفندماه) در فرهنگسرای اشراق (منطقه 4) به اجرای تعزیه می پردازند.
به گفته دبیرکانون کهربای تعزیه فرهنگسرای اخلاق، تعزیه مجلس حضرت زهرا(س) شامل عزاداری بر رحلت پیامبر (ص)، بیماری حضرت زهرا(س) و وصیت حضرت به امیرالمومنین (ع)، حضرت زینب (س)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و.... است .
خسروآبادی گفت: گروه نوجوانان تعزیه خوان در قالب چهارمین دوره سلسله کارگاه های «الفبای شبیه خوانی» تعزیه حضرت زهرا(س) را زیر نظر اساتید پیشکسوت از جمله میرزا ابوالفضل منبت کار و سیدمحسن هاشمی در 2 سطح مخالف خوانی و موافق خوانی، از دی ماه سال گذشته فرا گرفته اند.
پنجشنبه 12 اسفندماه مصادف با سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) است، ایام منتهی به سالروز شهادت پاره تن رسول خدا(ص) در ایران اسلامی به عنوان ایام فاطمیه گرامی داشته می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.