به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه‌های این سازمان به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) در میدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است.
وی گفت: ویژه برنامه شبیه سازی «کوچه بنی‌هاشم» تا 15 اسفندماه هر روز ساعت 17 تا 23 اجرا می‌شود و پذیرای علاقه‌مندان است و همچنین صبح‌ها آمادگی بازدید مدارس با هماهنگی قبلی وجود دارد.
سیدعلیرضا فاطمیان پور مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 و دبیر ستاد فاطمیه با تشریح برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه گفت: هر شب 2 نمایش آیینی «سوگ ساقی» و «کجاوه نور» ساعت 18:30 تا 20:30 در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برپایی غرفه مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 با موضوع حجاب در میدان امام حسین (ع) افزود: علاوه بر اجرای برنامه «من حجاب را دوست دارم» محصولات فرهنگی مرتبط با حجاب نیز در این غرفه توزیع شده و مسابقات مرتبط با حجاب در حال اجراست.
دبیر ستاد فاطمیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: روز چهارشنبه از ساعت 15 تا 18 عزاداری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در خیمه‌ای در میدان امام حسین (ع) با حضور مداحان اهل بیت برگزار می‌شود و همراه با آن مراسمی برای یادبود مرحوم آیدین روشن‌ضمیر، عکاس وفعال فرهنگی و رسانه ای انجام می‌شود.
فاطمیان پور با اشاره به اجرای برنامه «سمنو پزان» گفت: این برنامه روز چهارشنبه همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه (س) به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 12 و با همکاری شهروندان از اذان مغرب آغاز می‌شود و تا صبح روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: «سمنو پزان» یکی از سنت‌های آیینی مردم ایران است که در کنار پختن سمنو، روضه و عزاداری انجام می‌شود.
دبیر ستاد فاطمیه درباره دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در میدان امام حسین(ع) گفت: با همکاری مجموعه فرهنگی ریحانه النبی «کوچه بنی‌هاشم» را با متراژ هزار و 300 متر شبیه‌سازی شده، مردم با ورود به این کوچه با تیم‌های محتوایی رو به رو می‌شوند که زندگی حضرت زهرا (س) را تا زمان شهادت ایشان توضیح می‌دهند و ارتباط این مسئله با مهدویت را تشریح می‌کنند.
فاطمیان پور اظهار کرد: در انتهای کوچه نیز محصولات فرهنگی با هدف بصیرت‌افزایی به شهروندان اهدا می‌شود.
ویژه‌برنامه «حدیث اشک» به مناسبت ایام فاطمیه هر روز در میدان آیینی امام حسین (ع) در حال اجراست و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این محل از برنامه‌های متنوعی مانند کوچه بنی‌هاشم، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و... استفاده کنند.

*اجرای نمایش «خانه حوالی ستاره ها» در فرهنگسرای خاوران
نمایش «خانه‌ ای حوالی ستاره‌ ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا صادقی با همکاری مجتبی مهدیان به مناسبت ایام فاطمیه از روز دوشنبه(نهم اسفندماه) از ساعت 18 تا 21 در در سالن مطهری فرهنگسرای خاوران اجرا می‌ شود.
در این نمایش رهام کاظمی، مصطفی جوادی‌ فام، امیرحسین صفری، محمدعلی زحمتکش، عمران‌ علی ریاحی، محمد نصراوی، حسام شیخان، حامد جباری و علیرضا صادقی ایفای نقش می ‌کنند.
نمایش خانه‌ ای حوالی ستاره‌ها کاری از گروه فرهنگی و هنری راوی است.
علاقه ‌مندان برای رزرو رایگان بلیت این نمایش می‌توانند با شماره تلفن های 33717033 و 09197395397 تماس بگیرند.
فرهنگسرای خاوران به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.