به گزارش ایرنا ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا در حاشیه برگزاری مراسم بهره برداری از این مرکز پرورش ماهی گفت : مرکز پرورش و تکثیر ماهیان گرمابی و سردآبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا با ظرفیت تولید سالانه یکصد تن ماهی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی احداث شده است.
حسینعلی شیبانی افزود:فاز نخست این طرح با 2 حوضچه 8 ضلعی با قطر 8 متر ، به صورت نیمه مدار بسته با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است .
وی گفت :هر یک از حوضچه ها با حجم یکصد متر مکعب با سیستم پرورش متراکم می تواند تا 50 کیلو گرم در هر متر مکعب ماهی پرورش دهد.
وی اظهار کرد: در فاز اول این مرکز پرورش ، با استفاده از حوضچه بیوفیلتر و نیز بهره گیری از دستگاه تزریق ازن ، ضمن حذف آمونیاک تولید شده توسط ماهیان و حذف عوامل بیماری زا ، آب خروجی مجدداً به حوضچه ها بازگردانده می شود و 90 در صد آب ورودی حوضچه ها از این طریق تأمین می شود.
رئیس واحد ورامین – پیشوا میزان تولید سالانه فاز نخست این طرح را 20 تن در سال طی 2 دوره پرورش اعلام کرد.
شیبانی گفت: در فاز دوم این طرح با افزودن هشت حوضچه ، امکان تولید تا سقف یکصد تن در سال فراهم می شود.
وی بیان کرد: با افزودن درام فیلتر ساخته شده در این واحد دانشگاهی و نیز تصفیه آب ، علاوه بر افزایش سقف تولید ، میزان مصرف آب به شدت کاهش خواهد یافت.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.