مدیرکل شیلات استان کرمانشاه روز شنبه در حاشیه بهره برداری از این مزرعه به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله نخست مزرعه پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد زاگرس با ظرفیت تولید سالیانه 30 تن ماهی قزل آلا و با اشتغالزایی 15 تن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بهره برداری رسید.
سیدفرزاد افضلی افزود: با تکمیل مرحله دوم این طرح با 30 میلیارد ریال اعتبار در سال آینده در سطح 10 هزار مترمربع، سالیانه 200 تن به تولیدات ماهی قزل آلا سرد آبی از نوع رنگین کمان با روش پرورش در قفس افزوده خواهد شد.
وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال آسان و استفاده بهینه از آب سدها در مناطق فاقد سراب و منابع آب رودخانه ای از مزایای طرح پرورش ماهی در قفس است که در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده است.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه بیان کرد: طرح صید و صیادی نیز برای رهاسازی ماهی گرم آبی در سد زاگرس در سطح 394 هکتار با هدف حفظ تولید 100 تن ماهی پرورشی کپور با یک میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
افضلی اظهارداشت: هم اکنون استان کرمانشاه در بین استان های غیرساحلی در بخش تولید ماهیان گرم آبی رتبه نخست و در بخش تولید ماهیان سردآبی نیز رتبه چهارم کشور را دارد.
وی گفت: شهرستان گیلانغرب علاوه بر سه سد زاگرس، سراب و مخزنی، سه مزرعه پرورش ماهیان سردآبی و خاویاری نیز دارد که سالیانه 177 تن از این نوع ماهیان را تولید و روانه بازار مصرف می کند.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.