به گزارش ایرنا ، مسعود مرسلپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از سال 92 تاکنون بسیاری از طرح های مهم شهرستان در حوزه بهداشت و درمانی، آموزش ، خدماتی، رفاهی، حمل و نقل و ریلی، اقتصادی و صنعتی تکمیل شده است.
وی افزود : یکی از مهمترین طرح های شهرستان قرچک که به همت دولت یازدهم راه اندازی شد، شهرک صنعتی قرچک به مساحت 750 هکتار در چهار فاز عملیاتی است که از سال 91 در فاز اول به وسعت 220 هکتار آغاز شد.
وی تأمین زیرساخت این شهرک را اولویت دولت یاد کرد و افزود : احداث پست برق 15 مگاوات سیار کابینتی ، شبکه برق 20 کیلوولتی و خط انتقال برق ، اجرای طرح روشنایی معابر شهرک و احداث پست برق 63 (دائمی) ، تأمین آب شرب مورد نیاز شهرک به میزان 20 لیتر بر ثانیه، تامین آب مورد نیاز صنایع از طریق چاه های شهرک، خطوط انتقال آب به طول چهار کیلومتر، شبکه توزیع آب به طول 13 کیلومتر، شبکه توزیع فاضلاب به طول 9 کیلومتر و احداث مخازن زمینی و هوایی وایستگاه پمپاژ از جمله اقداماتی است که در شهرک صنعتی قرچک انجام شده است.
مرسل پور بیان کرد: 15 درصد از فضای شهرک صنعتی قرچک به میزان 5 هکتار به فضای سبز اختصاص یافته و عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است.
وی گفت : در حال حاضر طرح گازرسانی30 هزار متر مکعبی شهرک صنعتی قرچک اجرا شده و طراحی داخلی و خطوط انتقال به طول 5 کیلومتر در حال اجرا است.
فرماندار قرچک تصریح کرد: تا کنون 450 قرارداد با صنایع و صنوف مختلف برای استقرار در این شهرک منعقد شده است.
وی با اشاره به احداث بیمارستان 96 تختخوابی به عنوان مهمترین طرح بهداشتی و درمانی دولت در جنوب شرق تهران افزود: عملیات ساخت این بیمارستان دولتی رو به اتمام است.
مرسلپور با اشاره به طرح های مهم در دست اقدام آموزش و پرورش گفت: ساخت مدرسه گلها، تخریب و بازسازی مدرسه نگارستان، مدرسه شهرک فرهنگیان، خانه دانش آموزی روستایی شهید ستاری و سالن ورزشی بصام از جمله این طرح ها است که به زودی به بهره برداری می رسد.
وی از تکمیل طرح فاضلاب شهر قرچک به عنوان طرحی مهم در حوزه آب و فاضلاب یاد کرد که نقش به سزایی در حفظ محیط زیست و بازچرخانی آب دارد.
فرماندار قرچک از احداث باند دوم محور روستایی قشلاق جیتو به پاکدشت به عنوان راه ارتباطی بین دو شهرستان و تکمیل کمربندی های شمالی و جنوبی شهر قرچک به عنوان مهمترین طرح های راه سازی قرچک یاد کرد.
مرسلپور بیان کرد: با توجه به این که دولت عنایت ویژه ای به توسعه حمل و نقل ریلی دارد ، طرح قطار شهری تهران – قرچک – ورامین با سرعت در دست اجرا است و هم اکنون عملیات ساخت ایستگاه قطار حومه ای شامل ریل گذاری، تعریض، تقاطع غیرهمسطح و پل روگذر در حال انجام است و به زودی مردم برای تردد به تهران می توانند از این وسیله استفاده کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه قرچک شهرستانی تازه تأسیس بوده و فاقد فضای فیزیکی و کالبدی در شهرستان است ، اکثر ادارات آن در مکانی به صورت استیجاری و یا در شهرستان همجوار ارائه خدمت می کنند که به منظور استقرار این ادارات در مکانی مناسب ، مطالعه، طراحی و احداث سایت اداری و مجتمع اداری شهرستان در دستور کار قرار گرفت و با جدیت دنبال می شود.
وی گفت : توجه مسئولان دولت تدبیر و امید به مناطق دارای پتانسیل در حوزه های مختلف همچون قرچک زمینه توسعه همه جانبه این منطقه را حاصل کرده است .
قرچک با بیش از 250 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7254 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.