به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله ترکی عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط تهران در محل سالن همایش های برج میلاد، اظهار کرد که طبق سند چشم انداز قرار است واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به رشد هشت درصدی برسند و این مساله با رفع مشکلاتی که در حوزه قوانین و مقررات از جمله در بخش های شهرداری ها، تامین اجتماعی و مالیات وجود دارد، قابل تحقق است.
به گفته این مسئول، وجود قوانین و مقررات متعدد و موازی در حوزه صنعت یکی از مشکلات کنونی است که با تجمیع این قوانین و به روز کردن آنها و همچنین رفع خلاهای قانونی در امر مبارزه با قاچاق کالا که طبق آنها بیشتر کالاهای خارجی در مقایسه با نوع داخلی مشمول نرخ گذاری نمی شوند، می توان بهبود وضعیت تولیدات صنعتی را شاهد بود.
ترکی افزود: راهکار ما باید افزایش توان رقابت تولیدکنندگان داخلی باشد و برخوردهای سلبی و قهری راهکار مناسبی نیست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران همچنین وجود 55 شهرک یا به گفته او «لکه صنعتی» در اطراف تهران که بدون مجوز فعالیت می کنند، از دیگر مشکلات حوزه صنعتی استان تهران است در حالی که در این استان 27 ناحیه صنعتی فعال و قانونی وجود دارد.
وی اظهار کرد که کار ساماندهی این واحدهای صنعتی بدون مجوز از آغاز امسال در دستور کار قرار گرفته و تصمیم مسئولان این است که تا پایان سال 99 خورشیدی ماهیت روشنی از حوزه صنعتی تهران ترسیم شود.
با اینکه طبق آمارهای سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان تهران حدود 17 هزار واحد صنعتی فعالیت دارند اما ترکی معتقد است که حتی برای یکبار هم در سالهای گذشته اراده ای برای راستی آزمایی از این واحدها وجود نداشت اما از ابتدای سالجاری، این اقدام در دستور کار قرار گرفت و قرار است در چند مرحله کار بررسی و راست آزمایی این واحدها انجام شود که در نخستین مرحله، سه هزار واحد مورد بررسی قرار گرفتند.
به گفته او، در استان تهران همچنین از مجموع 600 هزار واحد صنفی - تولیدی دست کم 140 هزار واحد بدون مجوز هستند که کار ساماندهی این واحدها نیز در دست انجام است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران همچنین برخی از ادعاها مبنی بر غیر فعال بودن 60 درصد از واحدهای صنعتی استان تهران را رد کرد و گفت: افزون بر 70 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران فعال هستند.
نخستین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط استان تهران با حضور 120 واحد تولیدی به مدت چهار روز در برج میلاد برگزار شد و عصر امروز با تجلیل از واحدهای برگزیده به کار خود پایان داد.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6539/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.