بخش رودبار قصران شامل شهر اوشان، فشم، میگون،شمشک،دربندسر و روستاهای اطراف آن است که تلاش خواهیم کرد فرهنگ، آداب و رسوم این افراد را در این موزه به نمایش بگذاریم.

سعید علی بخشی روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدرسه یخ نوردی حدود 10 سال است که در ورودی دره همدان میگون با ظرفیت چند هزار نفری احداث شده است.

وی بیان کرد: همه ساله این مجموعه ورزشی یخ نوردی میزبان جمعی از ورزشکاران از شهرها ایران و کشورهای مختلف است و مسابقات جهانی در این مجموعه در فصل زمستان برگزار می شود.

شهردار اوشان، فشم و میگون خاطرنشان کرد: این مجموعه ورزشی پذیرای ورزشکاران از 8 ساله به بالا است و این مجموعه آمادگی دارد در رده های سنی مختلف جذب ورزشکار داشته باشد.

به گفته وی همه ساله در این مجموعه ورزشی کلاسهای آموزشی مقدماتی تا پیشرفته و با بهره گیری از امکانات مناسب و مدرن برگزار می شود.

** احداث موزه مردم شناسی قصران

بخشی در ادامه از احداث موزه مردم شناسی قصران خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد مراسم کلنگ زنی این موزه فاخر در ایام دهه مبارک فجر برگزار شود.

وی بیان کرد: بخش رودبار قصران شامل شهر اوشان، فشم، میگون،شمشک،دربندسر و روستاهای اطراف آن است که تلاش خواهیم کرد فرهنگ، آداب و رسوم این افراد را در این موزه به نمایش بگذاریم.

شهردار اوشان، فشم و میگون از فعالیت 3 فرهنگسرا دراین بخش خبر داد و گفت: در این فرهنگسراها با برنامه ریزی مناسب کلاس های مختلف آموزشی در رشته های هنری، فرهنگی و ورزشی با حمایت شهردار برگزار می شود.

وی برگزاری جشنواره کوهسرا و جشنواره گیلاس را از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری اوشان، فشم و میگون عنوان کرد.

به گفته بخشی فعالیت فرهنگی این شهرداری از سال 92 تاکنون از رشد 300 درصدی برخوردار است.

وی همچنین از برگزاری نشست های شب شعر و سایر برنامه های فرهنگی و هنری در مناسبت های مختلف اشاره کرد و گفت: به همت شهرداری 3 کتاب عکس با نام مجموعه های عکس های کهن دیار که به چاپ تصاویر افراد قدیمی بخش روبار قصران می پردازد اشاره کرد.

شهردار اوشان، فشم و میگون همچنین از انتشار یک جلد کتاب در خصوص شعرهای محلی خبر داد.

وی همچنین از احداث پارک هیجانی میگون خبر داد و گفت: در کشور این تنها پارکی است که برای احداث آن مصالح ساختمانی بکار گرفته نشده و بصورت کابلی و در یک محیطی زیبا و بکر احداث شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.