به گزارش ایرنا ، فروشگاه هایی که اقدام به عرضه کالاهای مصرفی و خوراکی پائین تر از نرخ بازار می کننداین روزها به وفور در سطح منطقه ورامین یافت می شود و این امر علاوه بر آن که حساسیت خانواده ها را در استفاده از کالاهای با کیفیت بالا برده ، اعتراض برخی از اصناف دیگر را نیز به همراه دارد.
فروش لباس های10و 8 هزار تومان ، پیتزای پنج هزار تومانی ، وسایل پلاستیکی 2هزار تومانی ، اقلام خوراکی ارزان قیمت و فروشگاه هایی که با تبلیغ 2 تا بخر سه تا ببر این روز ها به پدیده ای جدید در ورامین تبدیل شده و تراکت های تبلیغاتی این گونه فروشگاه ها هر روز در منازل توزیع می شود.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در صورتی که ارزان فروشی به خاطر پائین بودن کیفیت کالاهای عرضه شده نباشد ، اشکالی در فعالیت این گونه اصناف وجود ندارد.
حسن میرزایی گفت: برخی از اصناف به دلیل خرید عمده کالا ، خرید نقدی ، کم کردن هزینه های سربار ، محل کسب شخصی و کاهش هزینه های انرژی توانسته اند تا از هزینه های جانبی خود کاسته و کالاهای خود را با قیمتی ارزان تر از سایر صنوف به مردم عرضه کنند.
وی تصریح کرد: این گونه اصناف معمولا سود کمتر خود را با فروش بیشتر جبران می کنند تا هم مشتری راضی باشد و هم خود بتوانند کسب درآمد کنند.
وی افزود: بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ورامین به صورت مستمر از این گونه صنوف بازدید به عمل می آورند و در صورتی که کالای عرضه شده به دلیل کیفیت پائین ، با قیمت کمتر به فروش گذاشته شود با آنان برخورد می کنند.
وی بیان کرد: فروش اجناس به صورت حراجی نیازمند اخذ مجوز از اتحادیه مربوطه دارد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین نیز به خبرنگار ایرنا گفت : اصناف می توانند به شرط رعایت کیفیت کالا ، اجناس خود را پائین تر از نرخ بازار به مشتریان خود عرضه کنند.
وی گفت : تأکید بازرسان اتاق اصناف رعایت کیفیت از سوی کلیه واحدهای صنفی است و اگر در عرضه کالاها ، کیفیت مد نظر مشتریان از نظر بهداشت و استاندارد لازم رعایت شود ، فروش کالا با قیمت پائین منعی ندارد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 /1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.