به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین گفت : فرهنگ یک جامعه با سطح معلومات مردم آن ارتباطی تنگانگ دارد و با وجود آن که پیشرفت های علمی، اطلاعات را به صورت نامحدود در اختیار افراد قرار می دهد ولی با این حال هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را برای مطالعه پر کند.
وی افزود: توجه همگانی به حوزه های فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی وظیفه ای است که همه افراد باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند چرا که با ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، بسیاری از مشکلات فرهنگی از جامعه رخت بر می بندد.
وی اظهار کرد: بسیاری از کشورهای جهان به منظور ارتقا سطح فرهنگ کتابخوانی و ترویج این مهم در جامعه اقدامات کاربردی و مؤثری صورت داده اند در صورتی که در ایران این مهم با غفلت همراه بوده است.
یوسفی گفت : این که فقط یک هفته از سال به کتاب و کتابخوانی تعلق داشته باشد نمی تواند پاسخگوی نیاز جامعه به ترویج این فرهنگ باشد ، مسئولان می باید در طول ایام سال با برگزاری برنامه های متنوع و کاربردی افراد جامعه و به ویژه جوانان را به خواندن کتاب ترغیب کنند.
وی با انتقاد از شهرداری ها در بی توجهی به قانون تخصیص نیم درصد عوارض به نهاد کتابخانه عمومی گفت : اگر شهرداری های شهرستان به موقع این مبلغ را پرداخت نکنند ، این مبالغ با هماهنگی مسئولان استانی این مبلغ از حساب آنها برداشت می شود.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است .
ورامین از هفت کتابخانه عمومی برخوردار می باشد.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 /1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.