به گزارش خبرنگار ایرنا مجید شمس در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ظهر یکشنبه در سالن شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور پروفسور زلفی گل برگزار شد افزود: موقعیت جغرافیای کشور ایران همواره عاملی برای تهدید، تحریم و حمله دیگر کشورها بوده به همین منظوراستفاده از پتانسیل های داخلی و تکیه بر این مهم در جهت توسعه و پیشرفت ضروری است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 13 طرح در مرکز رشد انرژی‎های نو دراین واحد دانشگاهی در حال انجام بوده که پایان سال جاری 50 درصد این طرح‎ها به ثبت اختراع خواهند رسید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اشاره موضوع اقتصاد مقاومتی افزود: تحقق این مهم با استفاده از ظرفیت‎ها و توانمندیهای داخلی امکان پذیر می شود.
شمس صرف بودجه در جهت انجام پژوهش‎ها و تحقیقات را نوعی سرمایه‎گذاری برای آینده برشمرد و تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در جهت تحقق این هدف و کیفیت بخشی به حوزه پژوهش برنامه‎های زیادی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: خرید کتاب به ارزش یک میلیارد ریال و افتتاح مرکز رشد انرژی‎های نو از جمله اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه در جهت کیفیت بخشی به حوزه پژوهش است.
شمس بیان کرد: مدیران دستگاه‎های اجرایی و واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بروجرد می‎توانند با حضور در جلسات دفاعیه دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان از این طرح‎ها در جهت رفع مشکلات و کیفیت بخشی بیشتر به کارها استفاده کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بر ضرورت ارتباط بیشتر میان کارخانه‎ها و دانشگاه‎ها تاکید و بیان کرد: حضور یک نماینده از کارخانه‎ها و واحدهای تولیدی و صنعتی مختلف در این دانشگاه و انتقال طرح‎های دانشگاهی به این واحدها یکی از برنامه‎های در دستور کار این واحد آموزشی است.
شمس اضافه کرد: از سویی نباید از این نکته غافل ماند که در کنار اقدامات پژوهشی مطلوب صورت گرفته در جهت کیفیت بخشی به حوزه آموزش آسیب‎هایی نیز در این حوزه وجود دارد که از آن جمله می‎توان به پژوهش محور نبودن مدیران دستگاه‎های اجرایی و نبود امکانات اشاره کرد.
6052/7273
خبرنگار:امنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.