به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که عصر شنبه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد پرچم جشن و سرور میلاد مسعود حضرت عبدالعظیم(ع) در میان نوای مولودی خوانی مداحان اهل بیت(ع) بر فراز گنبد ملکوتی ایشان به اهتزار درآمد.
جشن های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) از امروز(11 دی) آغاز شده و تا 17 دی ماه( اول تا هفتم ربیع الثانی) ادامه خواهد داشت.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس عبدالعظیم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا برگزاری جشن های مختلف، جمع خوانی خدام، مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی، جشن میلاد ویژه شکوفه های قرآنی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و عیادت از بیماران بستری در بیمارستان های رازی و 7 تیر را از جمله این برنامه های این هفته ذکر کرد.
عباس سلیمی برگزاری جشن تکلیف، گلباران و عطرافشانی قبور شهدای مدفون در آستان، تخفیف مرکز نجوم و آسمان نما، ویزیت رایگان در دارالشفای کوثر حرم، عیادت از بیماران بستری در آسایشگاه کهریزک، برنامه مسابقه فرهنگی ثواب زیارت به صورت اینترنتی و حضوری، اجرای طرح تلاوت هزاران ختم قرآن کریم اهدایی به حضرت عبدالعظیم(ع) و برپایی ایستگاه صلواتی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
وی افزود: در نظر داریم در شب میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) از 12 هزار زائر و مجاور ایشان بر سر سفره حضرت پذیرایی کنیم که این اقدام عظیم نیکوکارانه با مشارکت نهادها و ارگان های مختلف صورت میگیرد.
سلیمی گفت: شب 13 دی ماه مصادف با شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز، ازساعت 9 شب ، شهرری از پنج نقطه شامل حرم های مطهّر حضرت عبدالعظیم (ع) ، امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده ابوالحسن(ع) ، امامزاده بی بی زبیده(ع) ، محدّث والامقام ابن بابویه شیخ صدوق (ره) نورافشانی می شود.
حضرت عبدالعظیم(ع) فرزند عبدالله بن علی و از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) در چهارم ربیع الثانی سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه به دنیا آمد.
حضرت عبدالعظیم(ع) در مدّت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.