دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از آغاز به کار کتابخانه‌های عمومی در هفته دوم نوروز در مناطق زرد رنگ خبر داد.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از آغاز به کار کتابخانه‌های عمومی در هفته دوم نوروز در مناطق زرد رنگ خبر داد و پیگیری مطالبات کتابداران و افتتاح ۴ کتابخانه مرکزی در سال ۱۴۰۰ را از برنامه‌های این نهاد فرهنگی اعلام کرد.

به گزارش جماران، علیرضا مختارپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اشاره به فعالیت مجازی کتابخانه های عمومی کشور در تعطیلات نوروزی گفت: نظر به این که یکی از اولویت های حفظ سلامت مردم ایران، سفر نرفتن است و دولت نیز محدودیت هایی را در نظر گرفته، کتابداران و کتابخانه های عمومی کشور در مدت تعطیلات فعالیت مجازی خود را چون ماه های گذشته ادامه می‌دهند و از هفته دوم تعطیلات نوروزی، کتابخانه ها با رعایت شیوه نامه های قبلی، کار خود را آغاز خواهند کرد.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی درباره طرح های نوروزی این نهاد فرهنگی، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ ما دو نیمه شعبان داریم که برنامه های ویژه مهدویت برای بزرگداشت این رویداد را آغاز خواهیم کرد و در طول سال نیز برنامه های متنوع علمی و ادبی خواهیم داشت.

مختارپور گسترش کتابخانه‌های عمومی کشور و پیگیری مطالبات کتابداران و نیاز به افزایش تسهیلات و حقوق آن‌ها را از مهم‌ترین برنامه های نهاد کتابخانه‌ها در سال ۱۴۰۰ برشمرد و افزود: در سال ۹۷ کتابخانه های مرکزی بجنورد و مشهد، در سال ۹۸ کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران و در سال ۹۹ کتابخانه مرکزی  یزد را افتتاح کردیم و امیدواریم شرایطی فراهم شود، که ۴ تا ۶ کتابخانه مرکزی دیگر نیز در سال پیش رو کار خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری های بسیار و متعدد از دولت متاسفانه هنوز بخشی از افزایش حقوق کتابداران در روند اجرایی قرار نگرفته است و ما هنوز منتظر اختصاص بودجه به نهاد برای این منظور هستیم و در سال آینده، این موضوع را به طور جدی پی خواهیم گرفت و ان شاالله  نسبت به افزایش حقوق کتابداران و کارکنان نهاد اقدام می کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه ها با اشاره به فعالیت هایی که کتابداران در دوران کرونا داشته اند، اضافه کرد: تلاش های این فرهیختگان حوزه کتاب، کمتر دیده شده، در همین دوران کرونا خلاقیت های بسیاری را از کتابداران دیدیم و از  سوی دیگر نهاد برای ارتقای سطح دانش و فعالیت های آنها، مسابقات و دوره های متفاوتی را برگزار کرد.

مختارپور کتابخانه های عمومی را از مهم ترین راه های ارتقای دانش جامعه دانست و گفت: هر اندازه که به وضعیت کتابداران و کتابخانه های عمومی توجه شود، دسترسی مخاطبان کتاب در شهرهای دور از مرکز نیز بهتر خواهد شد که این موضوع از رسالت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.