به گزارش روز چهارشنبه معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، عبدالحمید امامی در جلسه شناسه ملی سازمان های وابسته به شهرداری تهران اظهار داشت: باید نسبت به تعیین تکلیف شناسه سازمان‌ها از طریق تعیین سازمان ثبت کننده اقدام شود.

وی افزود: با توجه به وسعت کلانشهر تهران، به منظور ارایه خدمات بیشتر به شهروندان،  ضرورت دارد، هر گونه مشکلات در خصوص تعیین تکلیف شناسه ملی در اسرع وقت انجام شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: بر همین اساس  ضرورت دارد، یک سازمان ثبت کننده که می تواند شهرداری یا وزارت کشور باشد، مشخص شود.

کاربرد شناسه ملی شرکت ها مشابه کد ملی اشخاص حقیقی است

در ادامه این جلسه مدیرکل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سازمان  ثبت اسناد و املاک کشور،  بیان داشت:  کاربرد شناسه ملی شرکت ها مشابه کد ملی اشخاص حقیقی است که افراد با استفاده از آن شناسایی می شوند و شامل تمام اطلاعات هویتی افراد است.

مرتضی ادب افزود: به استناد ماده ۴ آیین نامه سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور، اشخاص حقوقی موظفند پس از ثبت، بلافاصله در زیر مجموعه یکی از صفحات اختصاصی سامانه، برگه درخواست شناسه ملی را تکمیل و همراه با اسناد و مدارک لازم که توسط سازمان ثبت کننده اعلام می‌شود به سازمان‌های یاد شده ارائه کنند.

مدیرکل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سازمان  ثبت اسناد و املاک کشور، ادامه داد: در سنوات گذشته شناسه‌های متعددی با اطلاعات نادرست یا ناقص و بدون ارائه مدارک و مستندات از سوی دستگاه‌ها تخصیص داده شده که در حال بازبینی این شناسه ها هستیم و از آنجا که به موجب آیین نامه، اشخاص حقوقی موظفند هر گونه تغییر اطلاعات را اعلام نمایند و مسئولیت اطلاعات ناقص، تکراری و یا خلاف واقع یا عدم ارائه اسناد و مدارک بر عهده اشخاص حقوقی مربوطه است.

ادب گفت: اطلاعات تمامی شرکت ها و موسسات ثبت شده و به طور کلی اطلاعات تمامی اشخاص حقوقی کشور در سامانه شناسه ملی وجود دارد و به عبارتی، این سامانه به عنوان مرکزی معتبر برای استعلام رسمی بودن و معتبر بودن اشخاص حقوقی، معرفی می شود.

امکان ارایه شناسه ملی برای مناطق فراهم شده است

مدیرکل امور مجامع و شورای سازمان ها در ادامه این نشست اظهار داشت: در حال حاضر با عنایت و توجه سازمان  ثبت اسناد و املاک کشور، فرصت هایی برای ارایه شناسه ملی موقت به شهرداری تهران اختصاص داده شده است.
هوشنگ عمرانی با اشاره به استقلال مالی شهرداران مناطق افزود: با توجه به اینکه مناطق جزیی از شهرداری تهران می باشند، امکان ارایه شناسه ملی برای مناطق فراهم شده است در صورتی که سازمان هایی که بیش از ۴۰ سال از تاسیس  آنها می گذرد، از این امکان بی بهره هستند.

وی گفت: ما بارها از وزارت کشور تقاضا نمودیم، سازمان هایی که از شهرداری تهران مستقل می دانند به ما معرفی کنندتا ما به آنها شناسه بدهیم؛ اما سازمان شهرداری ها همکاری لازم را دراین خصوص نداشتند.

مدیر کل امور مجامع و شورای سازمان ها  ادامه داد: لذا از آقای ادب تقاضا دارم نسبت به دعوت هیات اقدام نمایند، تا ما خواسته های خودمان را بازگو کنیم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.