به گزارش روز یکشنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران؛ نشست مشترک میان معاون بین‌الملل شهرداری تهران و نماینده دفتر توسعه و عمران سازمان ملل متحد (UNDP) با هدف افزایش همکاری‌های این نهاد بین‌المللی با شهرداری تهران در پروژه‌های شهری بویژه پسماند و طرح کاپ در مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران برگزار شد. 
در این «کلودیو پروویداس»، رییس دفتر توسعه و عمران سازمان ملل متحد (UNDP) هم در این نشست، از همکاری سازمان متبوعش چه پیش از تحریم‌ها و چه هم اکنون با وجود تحریم‌ها با ایران در سه حوزه کاری صحبت کرد و توضیح داد: با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران، این سازمان در سه حوزه حمایت از برنامه‌های اجرایی، تسهیل خرید تجهیزات و امکانات و حوزه  جنوب- جنوب فعالیت دارد. 
کلودیو پروویداس، با بیان اینکه UNDP در ۱۷۰ کشور دنیا وجود دارد، گفت: این نهاد بین‌المللی می‌تواند در زمینه جنوب- جنوب که درواقع تبادل فناوری و دانش میان کشورهای در حال توسعه است، کمک کند. 
به گفته وی؛ ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد، این حق را دارد که از ظرفیت‌های  UNDP استفاده کند و ما هم آماده هرگونه همکاری با تهران هستیم. 
 رییس دفتر توسعه و عمران سازمان ملل متحد (UNDP)، این را هم گفت که؛ سازمان متبوعش همراه و شریک اجرایی شهرداری تهران به خصوص در حوزه اجرای طرح‌های پسماند است. شهرداری به دنبال منابع UNDP نیست و  بیشتر دنبال حضور یک ‌سازمان بین‌المللی و مشارکت در طرح‌هایش است. 
صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران هم در این نشست، از اقدامات این نهاد در حوزه پسماند صحبت کرد و این موضوع را برای کلانشهری مانند تهران دارای اهمیت دانست که اثرات و تبعات محیط زیستی زیادی دارد.
وی به طرح «کاپ» اشاره کرد و توضیح داد: در دوره جدید مدیریت شهری با محور کاهش پسماند،  طرح کاپ در ۶ محور طراحی شد که مهم‌ترین بخش‌های آن بحث تفکیک از مبدا و تغییر فرم جمع‌آوری پسماند، انتقال مخازن  تر و خشک به داخل ساختمان‌ها و در گام بعدی استفاده از امکانات ام ار اف برای  گرفتن شیرابه و دخالت کمتر انسان و تبدیل به کمپوست و ایجاد شهرک بازیافت  و استفاده از سیستم‌های هوشمند برای هوشمند کردن خدمات است. 
علیپور استفاده از ظرفیت دفتر توسعه و عمران سازمان ملل متحد (UNDP) را راهی برای کمک به برخی چالش‌ها در حوزه پسماند عنوان کرد و توضیح داد: بر اساس نیازسنجی‌ها تجهیزات مورد نیاز برای طرح جدید در حوزه پسماند شناسایی و بودجه آن نیز فراهم شده اما مثلا در حوزه خرید برخی تجهیزات، تحریم ها علیه ایران کار را با مشکل مواجه کرده است، اما شهرداری می‌تواند از ظرفیت این سازمان بین‌المللی در این بخش کمک بگیرد.  
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، با بیان اینکه حوزه پسماند جزو سه اولویت شهردار تهران تا سال ۱۴۰۰ است، ادامه داد: اگر «کاپ» با کمک UNDP به نتیجه رسید به طور قطع برای شهرهای دیگر هم الگو می شود و در آن‌ها هم اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ تن زباله از کلانشهر تهران جمع آوری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.