صدرالدین علیپور روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با رعایت پروتکل های سازمان جهانی بهداشت و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛  پاکبانان شهر تهران با وسایل و تجهیزات مناسب بهداشتی بدون هیچ مشکلی مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه به هنگام فعالیت پاکبانان ماسک و دستکش را اجباری کردیم، افزود: برای نظارت و کنترل این موضوع و همچنین فعالیت زباله گردی های غیرمجاز، تقریبا ۲۵ خودروی گشت را در سطح شهر فعال کردیم.

به گفته مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران؛ حدود ۱۸ هزار کارگر در حوزه دفع و دفن پسماند فعال هستند که کنترل این افراد به صورت شبانه روزی بسیار سخت است که البته در مناطق نماینده ها و ادارات متناظری وجود دارند که در این زمینه با همکاری آن ها پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: ضدعفونی و نظافت منظم اسکان کارگران نیز در حال انجام است،  ضمن اینکه روزانه بحث نظافت و ضدعفونی محل های اسکان کارگری را پیگیری می کنیم.

علیپور از مردم خواست تا با کاهش مواد دورریز و اسراف و پرهیز از استفاده از وسایل یک بار مصرف، پسماند کمتری تولید کنند تا این دوره به اتمام برسد و سلامت و امنیت روانی لازم به جامعه باز گردد و در صورت مشاهده فعالیت پاکبانان بدون ماسک و دستکش مراتب را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

کلانشهر تهران با جمعیت حدود ۹ میلیون نفری با حدود ۱۸ هزار پاکبان نظافت می شود.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.