دکتر قدرت اخوان اکبری روز یکشنبه افزود: فقط نیروهای مستقر در بیمارستان‌ها ، بیماران مشکوک و افراد دارای سرما خوردگی باید از ماسک استفاده کنند تا  از ابتلا به ویروس و یا شیوع آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به اصول استفاده صحیح از ماسک بیان کرد: ماسک نباید بیش از دو ساعت مورد استفاده قرار گیرد، چون خود باعث بروز بیماری های دیگر می‌شود.

اخوان اکبری ادامه داد :ماسک  یکبار مصرف بودو بلافاصله ماسک استفاده شده  باید به شیوه اصولی در سطل‌های زباله معدم شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در حال حاضر به دلیل تقاضای زیاد ماسک در استان شش هزار عدد ماسک به داروخانه‌های شبانه‌روزی استان تزریق شده است.

وی ضدعفونی اماکن عمومی، منازل و سطوح میز و صندلی را از جمله بهترین روش های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: با یک درصد محلول سفید کننده که با آب مخلوط شود می‌توان مکان ها را ضدعفونی کرد و نیازی به استفاده بیش ازحد از این مواد نمی‌باشد.

اخوان اکبری با اشاره به علائم و عوارض ویروس کرونا گفت: این ویروس سریعتر از آنفلوآنزا شیوع دارد ولی مرگ و میر ناشی از این ویروس کمتر از آنفلوآنزا میباشد.

وی ادامه داد : این ویروس راه هوایی و تنفسی را درگیر می‌کند و بیشتر افرادی که دارای بیماری‌های تنفسی ، قلبی ، دیابت و افراد سالخورده که قوای جسمانی ضعیفی دارند، زودتر مبتلا می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اردبیل با بیان اینکه جای بروز هیچ گونه اضطراب و استرس نیست، افزود: این بیماری به دلیل نداشتن واکسن همه را مضطرب کرده وگرنه هر فرد عادی که از سلامت برخوردار است، به این بیماری مبتلا نمی‌شود.

وی ادامه داد : در صورت ورود ویروس کرونا به بدن فرد سالم ، به راحتی دفع شده و عارضه جدی به دنبال ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.