«امین روشنی» روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در سال گذشته ۱۱ قنات در سطح استان احیا شد که این میزان نسبت به سال ۹۷ از رشد ۲ برابری برخوردار شد.

وی اظهار داشت: با مطالعات انجام گرفته قرار است طی سال جاری نیز حداقل چندین رشته دیگر از قنوات موجود استان مرمت و احیا شوند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه قنوات نیز افزود: کلیه قنوات استان در سامانه ملی قنوات ثبت و مشخصات آنها درج شده است.

روشنی تصریح کرد: این موضوع برنامه ریزی برای احیای قنوات در شهرستان های مختلف استان را آسان تر کرده و باعث توزیع متناسب اعتبار در سطح استان می شود.

بیش از 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری مجهز شد

وی درباره اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۸۷ پروژه آبیاری تحت فشار به وسعت ۶ هزار و ۲۴۳ هکتار در سطح استان به بهره برداری رسید.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: همچنین سال گذشته ۷ هزار متر احداث کانال احداث شد و همچنین ۱۱ هزار و ۴۱۵ متر لوله گذاری برای انتقال آب در اراضی کشاورزی استان تهران احداث شد.

وی بیشترین پروژه های آبیاری و احداث کانال را در شهرستان های ورامین و ری اعلام کرد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم در شهرستان های جنوبی و کم آب پروژه های آبیاری تحت فشار را احداث کنیم.

روشنی خاطرنشان کرد: امسال ۱۲ هزار هکتار زمین های کشاورزی مستعد احداث سیستم نوین آبیاری است که تلاش می کنیم بخش زیادی از این اراضی امسال به این سامانه مجهز شوند.

وی به تسهیلات دولت به بهره برداران سیستم های نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: دولت ۸۵ درصد از هزینه های اجرای این سیستم نوین آبیاری را بصورت بلاعوض پرداخت می کند.

به گفته مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، دولت به هر هکتار به اراضی قطره ای ۱۳ میلیون، آبیاری بارانی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و آبیاری کم فشار ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بصورت بلاعوض پرداخت می کند.

استان تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اجرای سیستم نوین آبیاری در اراضی کشاورزی در صرفه جویی در آب و افزایش تولید کمک می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.