حسن بهنیا روز چهارشنبه در حاشیه سمینار تخصصی کلزا به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری بیش از یک هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت گیاه کلزا رفته وضعیت اراضی کشت شده مطلوب و قابل توجه است.
وی با اشاره به کشت کلزا در سال گذشته گفت : حدود 2 هزار هکتار از اراضی استان در سال گذشته زیر کشت کلزا رفته بود که به دلیل کشت در زمان نامناسب ، بازده مناسبی نداشت اما مزارع کلزای استان تهران در سال زراعی جاری از وضعیت بسیار مناسب و مطلوبی برخوردار است.
بهنیا با اشاره به خسارات وارد شده به محصولات کلزای استان در سرمای فصل گذشته گفت: تمام خسارات وارد شده به مزارعی که تحت پوشش بیمه بودند، جبران شده است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت : کلزا گیاهی است که با قرار گرفتن در تناوب کشت کشاورزان هم از نظر اقتصادی برای کشاورز بسیار مقرون به صرفه است و هم باعث افزایش توان زمین در کشت های بعدی می شود.
وی افزود: کشت این محصول علف‌های هرز مرزعه را کنترل و آفات را کاهش می ‌دهد و باعث افزایش محصول در سال آینده می ‌شود ، لذا باید کشاورزان از مزایای کاشت این محصول باصرفه بیشتر آگاه شوند.
بهنیا بیشترین میزان کشت کلزا در سال زراعی جاری را در شهرستان های ورامین، ری، پاکدشت، اسلامشهر و پیشوا اعلام کرد.
سمینار تخصصی کلزا در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران واقع در شهرستان ورامین برگزار شد.
کلزا (Brassica napus)، یکی از گیاهان دانه ‌روغنی مهم است.
تهرام/7254 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.