مهدی حیدری روز دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور اعضای کارگروه در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، به اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت بخش تولید و جهش تولید اشاره و اظهار داشت: امروز در این جلسه مشکلات و مطالبات هفت واحد تولیدی که در ناحیه صنعتی شهرستان مشغول فعالیت هستند مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این واحدهای تولیدی در حوزه شهرستان بود که طی هماهنگی های صورت گرفته با روسای ادارات مربوطه انشاالله به زودی حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته برخی از مشکلات آنان نیازمند پیشگیری در سطح استان و یا حتی کشوری است که نیازمند پیگیری می باشد.

این مقام مسئول افزود: یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی دماوند۲ با شیوع ویروس کرونا، خط تولید خود را تغییر و اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده نمود که هم اکنون برای ادامه فعالیت نیازمند تامین الکل دارد که برای تقویت این بخش باید از طریق استان و وزارت بهداشت این مهم را تامین کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند به رفع مشکلات زیست محیطی برخی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: با توجه به رعایت شعاع ۱۲۰کیلومتری، برخی واحدهای تاسیس شده در گذشته، امروز با مشکلات زیست محیطی روبرو هستند که در تلاش هستیم با رفع موانع موجود، سطح تولید و توسعه اینگونه کارخانه ها را نیز تقویت کنیم.

حیدری تقویت زیرساخت های بخش صنعت را اولویت شهرستان دماوند در راستای تحقق شعار سال دانست و تصریح کرد: بی شک خروج از بحران های مربوط به مشکلات اقتصادی منوط به رونق تولید در وهله اول و پس از آن جهش تولید خواهد بود و تحقق این مهم در گرو پیگیری و برنامه‌ریزی مدبرانه است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند گفت: جهش تولید صرفاً مربوط به شهرک صنعتی و کارخانجات نبوده و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام ادارات و دیگر حوزه ها را نیز در بر می‌گیرد که بر همین اساس در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برنامه ها و تدابیری اتخاذ کردیم تا تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط با توان و عملکردی مضاعف نسبت به سنوات گذشته در حوزه تخصصی خود خدمت‌رسانی کنند.

رویکرد شهرک های صنعتی دماوند صنایع سبز باشد

محمدتقی تقی زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان دماوند یک شهرستان خاص کشاورزی است که بهتر است رویکرد شهرک های صنعتی دماوند صنایع سبز باشد و به مرور این مهم را تقویت و توسعه داد تا جلوی گسترش صنایع شیمیایی گرفته شود.

وی با بیان اینکه جهش تولید باید منطبق با سیاست های کلان پیش رود، افزود: شهرستان دماوند به خاطر آب و هوای سردی که دارد، صرف نظر از فاصله ۱۲۰کیلومتری، ظرفیت و توان تولید شیمیایی را نداشته و به اعتقاد من باید از شهرستان دماوند خارج شوند و در مناطق گرمسیر فعالیت کنند.

لازم به ذکر است در این نشست رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی دماوند ۱ و ۲ و همچنین برخی کارخانجات و واحدهای تولیدی فعال در سطح شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.