عبدالعظیم رضایی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در حدود ۹۰۰ بنگاه مشاور املاک در شهرستان فعالیت دارند و از این تعداد۵۵۰ مشاور املاک از اتحادیه صنفی خود مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه شهر پردیس به عنوان یکی از قطب‌های مسکن مهر در کشور شناخته می‌شود، خاطر نشان کرد: تعیین قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود، طولانی شدن روند ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس، موجب شد برخی از مالکان مسکن مهر نسبت به فروش واحدهای خود اقدام کنند و دلالان مسکن وضعیت قیمت‌ها نوسانات زیادی ایجاد کردند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: فعالیت خارج از ضابطه برخی سودجویان که واحدهای مسکن مهر را با قیمت پایین خریداری کرده و با دلال بازی و بازار گرمی قیمت ها را بالا می برند، نارضایتی خریداران و متقاضیان واقعی واحدهای مسکن مهر را به دنبال دارد.

رضایی عنوان کرد: برخورد قانونی با متخلفان و فعالان بدون مجوز در حوزه املاک، با ورود علیرضا آقاجری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس، روند صدور مجوز مشاوران املاک را افزایش داد و علاوه بر ۵۵۰ واحد صنفی مجوز دار، تعداد زیادی از مشاوران برای دریافت مجوز به سامانه هدایت شدند.

این مقام مسئول گفت: با وجود اقدامات نظارتی و کنترلی هنوز مواردی از دلال بازی مسکن در فضای مجازی وجود دارد و قیمت ها بسیار بیشتر ازآن که در واقعیت هست مورد معامله صوری قرار می‌گیرد تا خریداران واقعی را تحت تاثیر قرار دهند.

وی تاکید کرد:متقاضیان مسکن هوشیار باشند و برای استعلام قیمت یا هرگونه معامله مسکن حتما از مشاوران املاک دارای مجوز استفاده کنند و فضای مجازی را ملاک خرید وفروش قرار ندهند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.