عبدالعظیم رضایی روز شنبه در حاشیه بازدید از محل ساخت تصفیه خانه فاضلاب شماره۲ پردیس به خبرنگاران گفت: شرکت عمران پردیس اجرای خط لوله و احداث  این تصفیه خانه را بر عهده دارد و مقرر شد تا در اولین فرصت نسبت به برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار، اقدام و زمان ساخت را به محیط زیست اعلام کند.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیرساختی کشور محسوب می شود که مجوز ساخت آن در سال گذشته و پس از پیگیری‌های فراوان توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲، خاطر نشان کرد: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب قادر به تصفیه فاضلاب جمعیت ۱۴۴ هزار نفری خواهد بود که در ادامه و پس از قرار گرفتن در مدار مدول دوم ،فاضلاب ۲۸۸ هزار نفر در فازهای مسکن مهر پردیس تصفیه‌ خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه ساخت تصفیه خانه مشکل فاضلاب را در سطح شهرستان مرتفع خواهد کرد، اظهار داشت: مشکل فاضلاب پردیس تا ده‌ سال آینده به طور قطع برطرف می‌شود و بخش‌های کشاورزی و فضای سبز از پساب تولید شده بهره برداری خواهند کرد.

وی با اشاره به شرایط توپوگرافی منطقه، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه با توجه به موانع فیزیکی و وضعیت توپوگرافی شهرستان از نظر فنی بسیارسخت است و اتمام پروژه گام مهمی در جهت حفاظت از محیط زیست به ویژه سد ماملو به عنوان منبع تامین آب شرب است.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان مشخصات پروژه اظهار داشت: خط انتقال لوله به طول ۱۲ کیلومتر تعیین شده است، بخش عمده پروژه اجرایی شده و سه کیلومتر باقی مانده به سرعت و با روش تونلی اجرایی می‌شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد و پس از بارگذاری کامل مساکن مهر این جمعیت به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.