محمد کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نشست اخیر این معاونت با برخی از فعالان گردشگری و تعدادی از شهروندان که برای مسافرت در ایام نوروز در دفاتر گردشگری ثبت نام کرده بودند، اشاره کرد و توضیح داد: مردم برای رزرو خدمات سفر در ایام نوروز(ازاوایل بهمن تا اواخر اسفند) اقدام به عقد قرارداد، خرید خدمات و هزینه هایی را پرداخت کردند که همزمان با اعلام رسمی شیوع ویروس و توصیه های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، سفرها لغو شد.  

به گفته وی، دراین رابطه با توجه به عدم استرداد هزینه های دفاتر توسط مراکز فروش خدمات گردشگری نیز از محل منابع شخصی خود در راستای  صیانت از نام و نشان تجاریشان با مسافرین تسویه حساب کردند.  

کرمی افزود: بر حسب دستورالعمل معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، اقدامات حمایتی از تاسیسات گردشگری و انجام پیگیریهای حقوقی با همکاری وزارت امور خارجه(در قبال استرداد وجوه پرداختی به مراکز فروش خدمات خارج از کشور) در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی اسناد و مدارک دفاتر موصوف اجرائی می شود.

وی میزان خسارات وارده به تاسیسات گردشگری را بر اساس اعلام صنوف ذیربط حدود ۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد که سهم عمده و قابل توجه آن مربوط به پایتخت و استان تهران است.

کرمی در پاسخ به این سوال که با توجه به تعطیلی بسیاری از دفاتر گردشگری، برای حمایت از آنان چه تدابیری را اتخاذ خواهید کرد، گفت: اقدامات مناسبی‌ از سوی وزارت میراث و دولت در خصوص ارائه تسهیلات به تاسیسات گردشگری در دست بررسی و اقدام است که در صورت تصویب و ابلاغ، جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۲۱۰۰ دفتر حقیقی و حقوقی گردشگری در استان تهران مجوز فعالیت دارند  که تعداد قابل توجهی از آنها با توجه به شرایط کنونی (شیوع ویروس کرونا) فعالیت خود را تعطیل کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.