انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم جمع آوری معتادان متجاهر افزود: با توجه به اینکه مهلت نگهداری معتادان متجاهر بر اساس مصوبات قبلی بین سه تا ۶ ماه بود و امکان تمدید نگهداری آنها وجود نداشت و بعضی از مراکز نگهداری نسبت به رهاسازی معتادان متجاهر اقدام کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در اسفند نیز به سبب شیوع بیماری کرونا، جمع‌آوری و پذیرش معتادان متجاهر متوقف و این امر سبب شد با خیل زیادی از معتادان متجاهر در سطح شهر تهران و شهرستان ها مواجه شویم.

محسنی بندپی با اشاره به برگزاری چندین جلسه پیرامون این موضوع تصریح کرد: بر اساس تقسیم کار، جمع آوری معتادان متجاهر به عهده نیروی انتظامی قرار گرفت، ضمن اینکه انتقال معتادان به مراکز نگهداری با همکاری شهرداری انجام می شود.

غربالگری معتادان متجاهر 

استاندار تهران گفت: مقرر شد مرکزی برای  قرنطینه معتادان به منظور گرفتن تست کرونا در نظر گرفته شود که اگر تست این افراد مثبت بود به جای دیگر منتقل و افرادی که تستشان منفی باشد ۱۴ روز در مرکز فشافویه قرنطینه شوند که سازمان امور زندان ها مسئولیت قرنطینه را به عهده دارد.

محسنی بندپی افزود: در مرکز قرنطینه ۲ اقدام  انجام می شود، اول انجام تست اعتیاد که به عهده بهزیستی است و همچنین تست کووید ۱۹ که به نمایندگی از دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران این مسئولیت را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که تصمیم قبلی مبنی بر جمع آوری روزانه ۵۰ معتاد متجاهر بود تصمیم بر آن شد که این تعداد به روزانه ۱۰۰ نفر افزایش یابد تا در مدت کمتری نسبت به جمع آوری افراد آسیب‌پذیر اقدام و چرخه انتقال بیماری کرونا توسط این افراد قطع شود.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور تا ظهر روز هشت اردیبهشت به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید که از این تعداد پنج هزار و ۸۰۶ نفر جان خود را از دست داده اند و ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته اند.
بر اساس همین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس شناسایی شده اند و ۹۶ نفر در این مدت فوت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.