به گزارش ایرنا، «انوشیروان محسنی بندپی» امروز سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: طرح «یاریگران زندگی» باید با قدرت و جدیت در همه مناطق شهر و استان به اجرا درآید و همه دستگاههای مسئول به وظایف خویش در این زمینه عمل کنند.

 این طرح از چندی پیش به منظور جلوگیری از گرایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر با همکاری وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا می شود.

«عبدالرسول کریمی» معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست توضیح داد که اجرای طرح یاریگران زندگی در سطح ۲۰ درصد مناطق و در دوره‌های اول و دوم متوسطه تهران آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر، طرح یاریگران زندگی در ۸۵۰ مدرسه تهران اجرا می شود و اقدامات لازم در این زمینه به عمل آمده است.

محسنی بندپی استاندار تهران نیز در این نشست بر لزوم توسعه این طرح در همه ابعاد تاکید کرد.

وی گفت: در مورد پیشگیری از گرایش دانش آموزان به اعتیاد و تامین سلامت روحی و جسمی آنان بیش از 10 وزارتخانه مسئولیت دارند و  باید تیم های تخصصی آنها درحوزه نظارت و پیشگیری در همه مدارس فعال شود.

به گفته محسنی، وضعیت روانی دانش آموزان در خصوص ابتلا، آموزش و پیشگیری از گرایش به مواد مخدر در استان تهران باید بطور جدی بررسی و راهکارهای آن ارائه شود.

استاندار تهران با بیان اینکه در بعد نظارتی ضعف داریم، تصریح کرد: باید به ضعف ها رسیدگی کنیم و موضوع اثر بخشی منابع مالی را نیز در دستور کار داشته باشیم.

محسنی بندپی یادآور شد: زمانی که دشمنان به ویژه دولت مستکبر آمریکا از هر طریقی با پمپاژ یاس و ناامیدی، تحریم، ترور سردار شهید سلیمانی، دخالت در اغتشاشات و بر هم زدن نظم کشور در تلاش برای ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، باید موضوع اثربخشی منابع مالی را بیشتر و جدی تر دنبال کرد.

وضعیت ساماندهی دره فرحزاد

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش، اقدام پلیس مبارزه با مواد مخدر در ساماندهی دره فرحزاد در شمال غرب تهران را قابل تقدیر دانست و خواستار اقدام شهرداری در زمینه اجرای مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر استان  به منظور مکان نگهداری معتادان متجاهر شد.

وی افزود: شهرداری‌های مناطق 2 و 5 باید به تعهدات خود در دره فرحزاد جامه عمل بپوشانند تا مردم بتوانند از این فضا به درستی استفاده کنند.

محسنی بندپی همچنین از اینکه شهرداری پس از 40 روز هنوز به یکی از مصوبات ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران عمل نکرده است، ابراز تاسف کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز در ادامه این جلسه به عملکرد نیروی انتظامی در ساماندهی دره فرحزاد اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح، دره را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم و کار را از بخش جنوبی آغاز کردیم.

سرهنگ محمد بخشنده خاطرنشان کرد: در این بخش از دره به طول ۱.۵ کیلومتر کار اطلاعاتی، مطالعاتی و عملیاتی صورت گرفت و به دنبال آن ۳۵ پاتوق فعال معتادان و قاچاقچیان شناسایی و متلاشی شد.

وی اظهارداشت: در این عملیات ۳۵ نفر از عوامل اصلی و پاتوقداران دره فرحزاد، ۳۵۰ نفر از معتادان دستگیر و ۱۴ آلونک جمع آوری شد.

بخشنده ادامه داد: در فاز بعدی عملیات پاکسازی دره فرحزاد، بخش شمالی این دره در دستور کار قرار دارد که به دنبال آن شهرداری به سرعت برای ساماندهی این محدوده و تبدیل آن به مرکز تفریحی وارد عمل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.