حسین فتح آبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزار نشدن این مراسم اشاره کرد و توضیح داد: جشن رمضان همه ساله از افطار تا سحر در بوستانها و باغ موزه ها منتخب استان برگزار می‌شد تا مددجویان تولیدات خود را به فروش برسانند.  

وی با بیان اینکه سلامت مددجویان این نهاد حائز اهمیت است گفت: کمیته امداد در این راستا بسیاری از برنامه های اجتماعی و فرهنگی خود را لغو کرده است.

نخستین روز ماه مبارک رمضان از ششم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.  

۵ هزار و ۴۵۸ مددجو صاحب شغل شدند

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان تهران افزود: سال گذشته زمینه اشتغال ۵ هزار و ۴۵۸ نفر با اعتبار۱۱۰ میلیارد تومان از محل بند ب تبصره ۱۶(تسهیلات بانک‌ها)، اشتغال روستایی و صندوق امداد ولایت انجام شد.  

این مسئول کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: همچنین یکهزار و ۷۷۲ نفر کاریابی و چهار هزار و ۹۰۰مددجو آموزش مهارتی را فرا گرفتند.  

فتح آبادی با بیان اینکه امسال نیز ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مددجویان استان در نظر گرفته شده است، افزود: میزان این تسهیلات ۵ تا ۸۰ میلیون تومان (بستگی به نوع طرح)،   سود آن ۴ درصد و بازپرداخت آن ۶۰ ماهه خواهد بود.

به گفته وی امسال زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار نفر مددجو و همچنین ۴ هزار نفر در بخش کاریابی و ۵ هزار در بخش آموزش مهارتی مدنظر است.

معاون اشتغال کمیته امداد استان تهران گفت: شهرستانهای شهریار، ورامین و  قدس بیشترین میزان تسهیلات به مددجویان را به خود اختصاص داده اند.  

فتح آبادی همچنین از تعویق مهلت سه ماهه برای باز پرداخت تسهیلات بانکی خبرداد و گفت: با مساعدت بانک‌های عامل بازپرداخت تسهیلات بانکی در زمان شیوع بیماری کرونا و تعطیل بودن بسیاری از واحدهای اقتصادی در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه به تعویق افتاده است.  

کمیته امداد استان تهران ۷۴ هزار خانواده را تحت پوشش خود قرار داده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.