به گزارش ایرنا، سال گذشته با افزایش میزان نزولات جوی، هزاران پروانه با هجوم به مناطق شهری و روستایی، صحنه‌های زیبایی را برای رهگذران به وجود آوردند ولی از روز گذشته، میلیون‌ها سوسک سیاه با هجوم به مناطق روستایی و شهری، باعث هراس و نگرانی مردم شدند.
این سوسک‌ها در روستاهای علی‌آباد،باغخواص، احمدآباد و برخی از مناطق جنوبی شهر ورامین مشاهده شده و شب‌هنگام به تعاد آن‌ها اضافه می‌شود.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار ایرنا  اظهار کرد: این سوسک‌ها هیچ‌گونه ضرری به انسان و یا گیاهان وارد نمی‌کنند و در اصل از گونه حشرات مفید برای مقابله با آفات محسوب می‌شود.
محسن بنائیان افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی ورامین با بررسی دقیق محل زندگی این حشرات و نمونه گیری، این اطمینان را به مردم به ویژه کشاورزان می‌دهند که این حشره، هیچ آسیبی به مزارع آنان وارد نمی‌کند.
وی اظهار کرد: محل زندگی این سوسک‌ها در بیابان است ولی با انجام عملیات ضدعفونی معابر، این سوسک‌ها به تصور آفت‌کش بودن مواد استفاده شده، به مناطق شهری، زیر پل‌ها و زیرگذرها هجوم آورده‌اند.
بنائیان تصریح کرد: با توجه به این که مواد ضدعفونی کننده استفاده شده برای مقابله با کرونا، آفت‌کش نیست، سوسک‌ها از بین نرفته و با گرم شدن هوا، آن‌ها نیز به محل اصلی زندگی خود باز می‌گردند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.