سید مهدی ساداتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سلامت بالغ بر ۱۸۳ هزار نفر از جمعیت ۱۸۵ هزار شهروند شمیراناتی که غربالگری برای آنها انجام شد، تایید شد.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ نفر از آنها نیز به بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی ارجاع و بستری شدند.

بر اساس این گزارش، بیمارستان های مسیح دانشوری و شهدای تجریش از مهمترین بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی در شهرستان شمیرانات واقع شده اند.

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه شهرستان افزون بر ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اظهار داشت: این غربالگری در شهرها و روستاهای لواسانات و رودبار قصران شهرستان که مجموعاً بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، به طور ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) به منظور ارائه خدمات سلامت در کشور از ابتدای مهرماه ۹۵ تدوین شد و پس از آن هرگونه ثبت، جمع آوری و گزارش دهی اطلاعات به صورت کاغذی ممنوع و صرفاً از طریق سامانه سیب انجام می شود؛ ثبت اطلاعات و سوابق بیمار در سامانه، به پزشک برای تشخیص بهتر بیماری کمک می کند.

شمیرانات متشکل از ۴ شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شمال شرق منطقه دو تهران)، لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر و ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفز در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر ۲ اردیبهشت به ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر می رسد که از این تعداد ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر بهبود یافته اند و ۵ هزار و ۲۹۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.