به گزارش روز دوشنبه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، صدرالدین علیپور با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در بحث تفکیک پسماند در پایتخت اظهارداشت: اهمیت رعایت اصول بهداشتی در تفکیک پسماند موضوعی است که همواره مورد توجه بوده و یکی از نقدهای ما به تفکیک پسماند از مخزن رعایت نکردن اصول بهداشتی است.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا سخت‌گیری‌ها در این باره افزایش یافت و قوه قضاییه و نیروی انتظامی با شیوه گذشته جمع‌آوری پسماند از مخازن برخورد می‌کنند.

علیپور با اشاره به لزوم آموزش و اطلاع رسانی گسترده به شهروندان برای تغییر شیوه تفکیک پسماند از مبدا افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا در طرح کاپ برنامه‌ریزی‌هایی برای تفکیک پسماند از مبدا و در خانه‌ها انجام شده بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: براساس این طرح برنامه‌هایی در دست تدوین است که ٢ روز در هفته پسماندهای خشکی که از شیرابه عاری و کم حجم شده است را از در منازل تحویل بگیریم.‌

وی با بیان اینکه شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا با شهرداری تهران همکاری خوبی دارند، اظهارداشت: در این باره پیگیری‌های لازم از مناطق در حال اجراست و صرفا پیمانکارانی اجازه فعالیت دارند که بتوانند فرایند فعلی را اصلاح کنند و پسماند شهروندان را از طریق خودروهایی که در اختیار دارند و همچنین ارتباط با اپلیکیشنی که در حال نهایی شدن است، جمع‌آوری کنند.

علیپور گفت: اگر این شرایط محقق شود ما می‌توانیم از اردیبهشت ماه فرایند تفکیک پسماند از مبدا را دوباره بدون اینکه خطری شهروندان یا کارگران را تهدید کند، راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تفکیک پسماند همچنان ممنوع است، افزود: با افرادی که به صورت غیرمجاز نسبت به تفکیک پسماند اقدام کنند به شدت برخورد خواهد شد.

جمع‌آوری و دفن روزانه ١٠٠ تن پسماند بیمارستانی

وی درباره آخرین وضعیت میزان پسماندهای بیمارستانی در پایتخت بیان کرد: در بهمن ماه سال گذشته میزان پسماندهای بیمارستانی جمع‌آوری و دفن شده در پایتخت روزانه حدود ٧٠ تن بود اما در حال حاضر این میزان به ١٠٠ تن در روز رسیده است، این افزایش با توجه به مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان طبیعی است.

علیپور افزود: به دلیل حساسیت‌های موجود پسماندهای عادی که در مجاورت پسماندهای عفونی هستند را عفونی تلقی می‌کنیم، این پسماندها در سایت جداگانه‌ای در محل آرادکوه دفن می‌شوند.‌

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: درباره شیوه دفن پسماندهای بیمارستانی کرونایی هیچ گونه پروتکل جدیدی ابلاغ نشده است.

وی اظهارداشت: براساس شیوه عملکرد کشورهای درگیر این موضوع از جمله چین و دستورالعمل‌هایی که به مرور زمان از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شد در تلاشیم تا با شرایط سخت‌گیرانه‌تری نسبت به دفن پسماندهای بیمارستانی اقدام کنیم.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۶۰هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳هزار و ۷۳۹ نفر به علت ابتلا به این بیماری فوت کرده‌ و ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.