به گزارش ایرنا، «مهدی داوری» روز دوشنبه در نشست خبری که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به طراحی ماشین آلات ویژه ضدعفونی معابر گفت: استفاده از خودروهای آتش نشانی برای کار ضد عفونی به ماموریت‌های این سازمان در سطح کشور لطمه وارد کرد به همین منظور طراحی و ساخت ۸ دستگاه خودرو مخصوص ضدعفونی در دستور کار سازمان آتش نشانی تهران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در زمان کوتاهی تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری در سازمان آتش نشانی تهران آماده شد به شکلی که ۱۵۰ دستگاه انفرادی، برای ضد عفونی معابر پر تردد شهر تهران مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره نوع مواد ضدعفونی کننده که توسط آتش نشانان مورد استفاده قرار می گیرد نیز گفت: در حال حاضر ما آب ژاول با نیم درصد را که آسیب بسیار کمی دارد مورد استفاده قرار دادیم و درصد کمتری هم استفاده از آب اکسیژنه داریم که برای استفاده از این موارد ملاحظات مختلفی را در نظر می‌گیریم و نقاطی که اولویت دارند را در روز ضد عفونی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف سازمان آتش نشانی ضد عفونی به معنای واقعی است و مطمئنیم این کار سطحی از تاثیرگذاری را خواهد داشت که در کشورهای دیگر نیز در حال انجام است.

بازار تهران ۲ مرحله ضدعفونی شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: تاکنون ۲ مرحله بازار تهران، پاساژها و ساختمان های پرتردد شهر توسط آتش نشانان ضدعفونی شدند و همچنین روزانه معابر پرتردد و خیابان های اطراف بیمارستان ها توسط تیم های آتش نشانی ضدعفونی می شوند.

وی از غربالگری ۵ هزار آتش نشان توسط شرکت شهرسالم شهرداری تهران خبر داد و گفت: این کار بصورت دقیق و طبق پروتکل های بهداشتی در ایستگاه های آتش نشانی شهر تهران اجرایی و عملیاتی شد.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با ۱۳۰ ایستگاه و ۵ هزار آتش نشانی فعال است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

همچنین از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.