ابوالفضل کرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهروندان زیادی با مشکل ترس از ابتلا بیماری کرونا به کارشناسان ما مراجعه می کنند و این واهمه در بلند مدت منجر به اختلالات روانی، بدخوابی، افسردگی، وسواس، نگرانی، نزاع و پرخاشگری می‌شود.

وی با بیان اهمیت مشاوره با کارشناسان در مورد ترس از بیماری کرونا، خاطر نشان کرد: مشاوره با افراد آگاه و متخصص اثر بخش است و بیشتر مراجعان پس صحبت با کارشناسان به آرامش درونی رسیده و با تکرار جلسات مشاوره مشکل ترس از بیماری مرتفع می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس گفت: سامانه خود ارزیابی ۱۴۸۰ با هدف کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا توسط سازمان بهزیستی کل کشور راه اندازی شده و مشاوران به رایگان هر روز  از ساعت ۸ تا ۲۰ پاسخگوی شهروندان هستند.

کرمانی با اشاره به جامعه هدف سامانه خودارزیابی روانشناختی اظهار داشت: تمامی افراد جامعه با ورورد به این سامانه به نشانی corona.behzist.ir می توانند سوالات مرتبط با استرس افسردگی  و اضطراب را که زمینه ساز برخی از مشکلات روانشناختی است پاسخ دهند.

وی افزود: کارشناسان به فرد ارزیابی شده‌ که نمره شدید و یا خیلی شدید بگیرد، توصیه می کنند تا با ارائه کد ملی، شماره تماس و کد شناسه از خدمات ویژه تخصصی، ارزیابی دقیق و رایگان مشاوران استفاده کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس از اهدای اقلام بهداشتی به مدد جویان تحت پوشش این اداره خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ بسته بهداشتی با مشارکت خیرین و پایگاه‌های سلامت شامل ماسک‌های فیلتردار و معمولی، ژل ضد عفونی‌کننده، دستکش‌های لاتکس و معمولی به بانوان سرپرست خانواده و سایر مدد جویان اهدا شده است.

کرمانی با بیان اینکه مددجویان این اداره از نظر اقتصادی وضعیت بسیار نامناسبی نسبت به سایر شهروندان دارند، خاطرنشان کرد: وضع معیشتی این افراد در پایین‌ترین سطح وضعیت اقتصادی است و آنها امکانات کافی برای پیشگیری و مقابله با بیماری ندارند.

وی با اشاره به افزایش نزاع و خشونت خانواده ها در دوران قرنطینه خانگی اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی اورژانس اجتماعی، نزاع های خانوادگی، خشونت، کودک و همسر آزاری در دوران قرنطینه کرونایی به دلیل کاهش درآمد خانواده و بروز مشکلات مالی افزایش یافته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس با اشاره به مشکل ضد عفونی اقامتگاه‌های ترک اعتیاد در سطح شهرستان، عنوان کرد: مراکز اقامتی ترک اعتیاد به دلیل حضور افراد بیمار نیاز به ضد عفونی روزانه دارند، با همکاری سپاه چندین نوبت ضد عفونی انجام شده اما با توجه به شرایط یاد شده اپیدمی کرونا در این مراکز منجر به همه گیری شهری خواهد شد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز دوم اردیبهشت در کل کشور به ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید که از این تعداد پنج هزار و ۲۹۷ نفر جان خود را از دست داده اند و ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر بهبود یافته اند.

تاکنون ۳۶۵هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.