به گزارش روز دوشنبه اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمد طاهری در این باره اظهار داشت: در راستای اعطای گواهینامه ارزیابی انطباق به شرکت‌های دانش‌بنیان، سال گذشته، اداره‌کل استاندارد استان تهران ۳۰ گواهینامه انطباق محصول دانش‌بنیان برای ۱۹ شرکت فعال در این زمینه صادر کرده‌ است.

وی افزود: بر اساس گواهینامه انطباق، قابلیت‌های ایمنی و عملکردی یک محصول دانش‌بنیان، با استاندارد ملی و بین‌المللی اظهار شده و موجود، بررسی و انطباق داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران ادامه داد: این گواهینامه‌ها که تا پیش از این در کشور وجود نداشت، اکنون به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند که در حداقل زمان و هزینه، بتوانند ضمن ورود به بازارهای ملی و بین‌المللی، تاییدیه‌های محصولات خود را نیز کسب کنند.

وی با بیان اینکه با مصوبه شورای عالی استاندارد گفت: صدور گواهی انطباق (COC) یا گواهی محصول (COP) برای محصولات دانش‌بنیان این امکان را به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد تا با بهره‌گیری از استانداردهای معتبر بین‌المللی یا کارخانه‌ای از سازمان ملی استاندارد گواهینامه‌ای معتبر را برای تایید محصول خود دریافت کنند.

طاهری تشریح کرد: فرآیند اعطای این گواهینامه با انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد آغاز شد و بر اساس آن نظام ارایه گواهی انطباق و محصول تصویب و اجرایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.