معاون استانداردسازی اداره کل استاندارد قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تفاهم نامه یاد شده در راستای تسهیل و سرعت بخشیدن به استانداردسازی محصولات و کالاهای تولیدی شرکت های دانش بنیان اجرایی می شود.

کوروش رحمانی افزود:  به منظور اجرای این تفاهم نامه نشستی با حضور کارشناسان حوزه استاندارد و پارک علم و فناوری و همچنین جمعی از فعالان شرکت های دانش بنیان در قزوین برگزار شد.

وی اظهار داشت: تسهیل در فرایند استانداردسازی کالاها و محصولات شرکت های دانش بنیان در واقع گامی به سمت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به شمار می رود.

رحمانی با بیان اینکه پیش از این شرایط مربوط به استانداردسازی محصولات شرکت های دانش بنیان با واحدهای تولیدی تقریبا یکسان و برابر بود،اظهار داشت: با اجرای تفاهم نامه یاد شده، این نوع شرکت ها شرایط آسان تری برای استانداردسازی محصولات خود پیدا می کنند.

این مسوول گفت: در همین راستا بسیاری از مراحل مانند ارایه مدارک و استعلام ها، بازرسی ها و آزمون ها برای این نوع شرکت ها حذف شده و موارد لازم از طریق خوداظهاری به استاندارد اعلام و یک آزمون و بررسی نهایی برای ثبت استانداردسازی کالاها و تولیدات این شرکت ها انجام می شود.

رحمانی اظهار داشت: اجرای تفاهم نامه یاد شده کمک می کند تا تولیدات شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری زودتر به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه برسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.