به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، «محسن فریدی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: بیش از ۱۵ هزار بی خانمان طی سال گذشته در مددسرای مهر منطقه ۱۹ ساماندهی شدند.

وی گفت: بخشی از این افراد طی گشت های فوریت های اجتماعی و یا ازطریق کلانتری های منطقه شناسایی و به مددسرا منتقل شدند.

وی افزود: نزدیک به ۷۰ درصد نیز با مراجعه حضوری و به صورت خود معرف از خدمات آن بهره مند شده اند.  

به گفته وی، گشت های شبانه برای شناسایی افراد بی خانمان در کنار فعالیت مبارزه با آتش افروزی در ناحیه سه این منطقه به طور مستمر در حال انجام است.

فریدی با اشاره به ضدعفونی مستمر این مرکز عنوان کرد: توزیع اقلام بهداشتی شامل دستکش و موادشوینده، شستشوی مرتب البسه و پتوها، ارائه خدمات پزشکی و مددکاری از جمله خدماتی است که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این مرکز انجام می شود.  

وی گفت: طی هماهنگی با اورژانس تهران، موراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ارجاع می یابند.

وی یادآور شد: مددسرای مهر در آزادگان جنب موتوری سنگین واقع شده است و شهروندان برای مشارکت شناسایی افراد بی خانمان و کارتن خواب می توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در  منطقه۲

«رسول کشت پور» شهردار منطقه۲ تهران گفت: به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، طرح فاصله گذاری هوشمند با  شناسایی مشاغل و گروه های جمعیتی کم خطر  و تعیین  جایگاه تشکیل صف  و علامت گذاری حضور مشتریان در مراکز خدید پر تردد اجرا شد.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: این طرح به منظور ایجاد فاصله ایمن و مطمئن به منظور کنترل انتشار و شیوع ویروس کرونا در دستور کار ستاد مقابله با پیشگیری از شیوع کرونا  منطقه  قرار گرفت.

شهردار منطقه ۲ افزود: این طرح در نانوانی ها، بازارهای تره بار، فروشگاه شهروند و ... با رویکرد کاهش تماس ها، علامت گذاری با فاصله یک و نیم متر برای افرادیکه در صف می ایستند  در حال اجرا است و تاکنون دوسوم از مراکز شناسایی شده ملزم به اجرای این طرح شدند.

احداث مخزن اضطراری آب و حوضچه رسوب گیر در منطقه ۱۳ 

«مرتضی رحمان زاده» شهردار منطقه ۱۳ از احداث مخزن اضطراری تامین آب شرب در بوستان دو کوهه و احداث نهر، حوضچه رسوبگیر در رمپ شهید زین الدین و کاشت فضای سبز در دوربرگردان جدید الاحداث شهید دوران  در حوالی ناحیه چهار منطقه ۱۳ خبر داد.  

وی با اشاره به احداث و تعبیه مخزن تامین آب شرب در بوستان دو کوهه گفت : این مخزن می‌تواند ۱۰۰ هزار متر مکعب آب را ذخیره کند و در هنگام اضطرار اقدام به تامین آب برای شهروندان کند.

وی در خصوص احداث نهر، تله زباله گیر و حوضچه رسوب گیر در منطقه ۱۳ افزود: به منظور جمع آوری زباله های خشک و جلوگیری از نفوذ رسوبات در نهرها،  تله زباله گیر و حوضچه رسوبگیر در رمپ بزرگراه شهید زین الدین – شهید یاسینی (جنوب) اجرا شده تا در زمان بارشها و آب گردانی نهرها مشکل انباشته شدن آب ها به وجود نیاید.

ضدعفونی ۷۲ کیوسک مطبوعاتی در شمال شرق پایتخت

«حمیدرضا فرخی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران گفت: در ادامه عملیات ضدعفونی المان های شهری در مبارزه با ویروس کویید ۱۹، کیوسک های مطبوعاتی منطقه ضدعفونی شد.
 
وی گفت: در پی روزهای قرنطینه خانگی شهروندان و بالا رفتن اوقات فراغت و استفاده بیشتر آنها از روزنامه ها و مجلات و مراجعه مکررشان به کیوسک های مطبوعاتی ۷۲ کیوسک در سطح منطقه شستشو و ضدعفونی شد.

فرخی گفت: در طرح مبارزه با ویروس کرونا، المان های شهری، المان های بوستانی، معابر  پر تردد منطقه و سرویس های بهداشتی ضدعفونی و پاکسازی شد و این عملیات همچنان به طور روزانه و مداوم ادامه خواهد داشت.

فضای سبز پیاده راه شهریار تا هفته آینده تکمیل می شود

«نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به تکمیل عملیات احداث پیاده راه شهریار در پهنه رودکی از اتمام کاشت انواع درختچه و گل و گیاه در فضای سبز یکهزار و ۵۰۰ متر مربعی در خیابان مقابل تالار وحدت و تالار رودکی  تا هفته آینده خبر داد.

وی افزود: پیاده راه شهریار دارای ۳ لاین فضای سبز در ضلع شمال، جنوب و میانی است که هم اکنون تیم فضای سبز منطقه ۱۱ کاشت انواع درختچه های شاخص و گل را آغاز کرده است که شامل یاس هلندی قیچی خورده، سرو لاوسون پیچ، لاوان، رزمارینوس، چمن یال اسبی، رز نسترن سفید، شمشاد پرتقالی، پرکاسس، شمعدانی، جعفری و ... است.

شهردار منطقه ۱۱ عنوان کرد: هم اکنون کاشت گل و گیاه در لاین جنوبی تمام شده و لاین شمالی و میانی در حال کار است که تا هفته آینده تکمیل می شود.

به گفته آبادیان با بهره برداری از این پروژه شاهد بهره مندی اهالی فرهنگ و هنر از پیاده راه شهریار و تبدیل آن به پاتوق فرهنگی پایتخت در پهنه رودکی به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شهر تهران خواهیم بود.

شهر تهران دارای ۲۲ منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.