حسین توکلی کجانی روز شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان ری اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته در کشور باعث تعطیلی بسیاری از اصناف و واحدهای تولیدی شده است که باید تمامی دستگاه های خدمات رسان برای حمایت از این واحدها کمک های مالی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تعطیلی اصناف و واحدهای تولید شهرستان ری طی ۲ ماه گذشته باعث افزایش بیکاران می شود، عنوان کرد: دستگاه های خدمات رسان اگر امروز به داد تولید کنندگان و اصناف نرسند باید در آینده ای نزدیک شاهد افزایش شمار بیکاران و انواع مشکلات اجتماعی در جامعه باشیم.

توکلی اضافه کرد: امروز اگر مسئولان دستگاه های اجرای و خدمات رسان شهرستان ری به مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی و اصناف نگاه ملی نداشته باشند به زودی شاهد انواع مشکلات و بزه های اجتماعی در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ بخاطر افزایش تحریم ها و عدم فروش نفت شاهد رشد اقتصادی خوبی در میان واحدها تولید کشور و شهرستان ری بودیم، افزود: عملکرد صاحبان صنایع استان تهران طی سال گذشته به گونه ای بود که نرخ بیکاری در این استان و شهرستان ری به زیر ۱۰ درصد رسید.

توکلی ادامه داد: امسال که رهبر معظیم انقلاب آنرا سال جهش تولید نامگذاری کرده است باید سرعت رشد اقتصادی با برنامه ریزی دقیق مسئولان دستگاه های اجرایی از سال گذشته نیز بهتر باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآرو شد: شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸ و ابتدای سال جاری در وهله اول جان و در مرحله بعد اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار داد که باید با همدلی و هماهنگی دستگاه های اجرایی و مردم بر مشکلات این ویروس منحوس غلبه کنیم.

به گزارش ایرنا جلسه ستاد تسهیل شهرستان ری امروز شنبه با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و نمایندگان برخی از واحدهای تولید مشکلدار در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه مشکلات دریافت تسهیلات شرکت "پوشاک پرستیژ" از بانک تعاون، مشکلات دریافت تسهیلات شرکت "نماماد پاسارگاد" از بانک صادرات، مشکلات دریافت تسهیلات شرکت تولیدی "گرمسال" از بانک ملی، مشکلات مالیات و بیمه شرکت "توربین سازان نیکان"، مشکلات کارخانه "قیر حافظ" با اداره گاز، مشکلات دریافت تسهیلات شرکت "گیوج" از بانک ملی، مشکلات شرکت "دامپروری و کشاورزی عصر کمیل" با ادارات محیط زیست و جهاد کشاورزی، مشکلات راه و دسترسی شهرک "صنفی احمد آباد"، مشکلات شرکت تولید "گفش چزایی" با صندوق کارآفرینی و امید، مشکلات مالیات عملکرد شرکت"رخش کاران صحرا"، مشکلات شرکت "پارس نیکان آریا" با بانک ملت، مشکلات تامین اجتماعی و امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده، آب، برق و گاز اصناف با عنایت به شروع بیماری کرونا و تعطیلی واحدهای تولیدی، صنفی، توزیعی و خدماتی شهرستان ری با حضور نمایندگان دستگاه های خدمات رسان و بانک های عامل بررسی و برخی نیز حل شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل قرار گیری بسیاری از شهرک های صنعتی و صنفی و لکه های صنعتی استان تهران از لحاظ اقتصادی یکی از شهرهای مهم استان محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.