فرهاد مداح‌علی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 پیمانکار طرح‌های عمرانی در استان وجود دارد که از این تعداد، یک‌هزار و 700 پیمانکار دارای مجوز بوده و رتبه‌بندی شده‌است.

وی اضافه کرد: این پیمانکاران در حوزه‌های آب، برق، راه، فاضلاب، ساختمان و گاز فعالیت دارند.

وی بیان کرد: البته از کل ظرفیت این پیمانکاران در آذربایجان‌غربی‌استفاده نمی‌شود و بخش عمده ای از آنان که شامل حدود 70 درصد این قشر می‌شود، در حال حاضر بدون کار عمرانی فعال هستند.

رییس هیات‌مدیره انجمن پیمانکاران عمرانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ظرفیت طرح‌های عمرانی‌استانی بسیار کم بوده و نمی‌تواند کل پیمانکاران‌ استانی را تحت پوشش قرار دهد، ادامه داد: در طرح‌های ملی که از سوی وزارت‌خانه‌های مختلف از جمله نیرو و راه و شهرسازی دراستان اجرا می‌شود، هم از ظرفیت پیمانکاران‌استانی‌ استفاده نمی‌شود.

مداح‌علی یکی از مهمترین مشکلات پیمانکاران ‌استانی را کم‌توجهی دستگاه‌های اجرایی‌استانی برای‌استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی‌عنوان کرد و گفت: برای اجرایی‌شدن این امر، باید علاوه بر تغییر قوانین مربوط به‌ استفاده از پیمانکاران و توجه به ظرفیت‌های بومی‌ و تجربیات پیمانکاران مجرب، باید مناقصه‌ها نیز با معیارهای مختلف علاوه بر قیمت انجام گیرد که  البته در این باره توجه خاصی از سوی نهادها انجام نمی‌شود.

وی افزود: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی طبق معیارهای موجود در دنیای امروز، فقط به قیمت کم در مناقصه‌ها توجه نکنند و موارد مختلف دیگر از جمله آنالیز قیمت و همچنین تجربه پیمانکاران توجه شود.

وی تاکید کرد: پیمانکاران آذربایجان‌غربی علاوه بر طرح‌های داخل‌ استانی، ظرفیت خارج ‌استانی نیز دارند که از جمله آنها می‌توان به اجرای بیمارستان یک‌هزار تختخوابی سنندج و طرح‌های مختلف راهداری دراستان‌های مختلف از جمله خراسان رضوی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، انجمن پیمانکاران طرح‌های عمرانی از اواسط دهه 1350 در کشور راه‌اندازی شده و در حال حاضر نزدیک به نیم قرن از فعالیت آن می‌گذرد.

سالانه حدود 200 شرکت پیمانکاری به جمع اعضای این انجمن افزوده می‌شود که ظرفیت بالای آن را در اجرای طرح‌های عمرانی نشان می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.