سیدجلال سید محمدی اظهار داشت:همزمان با شدت بارش برف در این شهرستان که از ۱۰سانتی متر تا ۵۰ سانتی متر رسیده است تمام دستگاه ها وارد عملیات برف روبی شده اند .

وی با بیان  اینکه تا کنون مشکل خاصی نداشته ایم افزود: بیشترین میزان بارش برف در بخش تولمات جاده پیربازار در روستای های باقالاکش ، کیشستان بوده است که بیش از ۳۸ دستگاه تراکتور و چند دستگاه بیل بکهو مشغول انجام اقدامات اولیه برف روبی در روستاها و جاده اصلی و فرعی بخش تولمات هستند .
وی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی صومعه سرا هم شاهد بارش شدید برف هستیم خاطرنشان کرد : در روستاهای حاشیه تالاب در محور پیربازار به ضیابر میزان برف شدت گرفته است و در راستای جلوگیری از مسدود شدن جاده هم اکنون بیش از ۱۰۰ دستگاه تراکتور در راه های روستایی و جاده ای مشغول فعالیت هستند تا شهروندان دچار مشکل در تردد نباشند .
سیدمحمدی با اشاره به اینکه برف در بخش گوراب زرمیخ به ۱۰ سانتی متر رسیده است اظهار داشت: تمامی دستگاهها و تمهیدات لازم برای باز نگه داشتن راه ها و جاده های اصلی و فرعی در حال انجام است و تمام شهرداری ها و بخشداری ها و دستگاه های اجرایی  پای کار قرار دارند .

فرماندار صومعه سرا  افزود: بیش از ۳۰ دستگاه تراکتور هم در این بخش آمادگی انجام عملیات برف روبی را دارند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون مشکلی در برق، آب ، گاز و تلفن در شهرستان نداشته ایم افزود: ادامه بارش برف با شدت بیشتر موجب نگرانی ما شده و تمام سعی ما در باز نگه داشتن مسیر های اصلی است .

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای هم گفت : از ۱۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در پنج محور شهرستان در حال خدمت رسانی و بازگشایی مسیر و کمک به رانندگان و مسافران جاده‌ای می باشند.
نیما شفقی با اشاره به اینکه دستگاه سنگین و نیمه سنگین و برفروب در محورهای اصلی و فرعی مشغول برف روبی هستند افزود: ️راهداری با دستگاه ها و ماشین آلات در دو محور اصلی فومن _پونل و ضیابر _کیشستان فعالیت پی در پی دارد .
شفقی با اشاره به اینکه بیش از ۱هزار و ۲۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی داریم اظهارداشت: تاپایان بارش برف اولویت باز نگه داشتن راه های اصلی شهرستان صومعه سرا است اما با کمک گرفتن ظرفیت بخش خصوصی ودهیاران تا زمان بارش برف در مسیر های اصلی و روستایی خدمات رسانی در حال انجام است .
وی در ادامه افزود: در جاده های فرعی ما تولم‌شهر به شیخ‌محله و عربان به چمثقال دستگاه هادر حال بازگشایی مسیر و خدمت رسانی هستند .

محمد نیک صفت رئیس اداره صنعت معدن و تجارت صومعه سرا هم گفت : تمامی تمهیدات لازم برای نانوایی ها از قبیل تامین سوخت و آرد فراهم شده است و بیش از ۵۰ نانوایی دوگانه سوز آماده خدمات رسانی به شهروندان و پخت نان هستند .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.