محسن بنائیان روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری، بیش از ۲۰ هکتار گلخانه زیر کشت توت‌فرنگی رفته که از هر هکتار۶۰ تن محصول برداشت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵ بهره‌بردار در شهرستان ورامین اقدام به کشت گلخانه‌ای توت‌فرنگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که در پایان فصل برداشت، یک هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شود.

سرپرست جهادکشاورزی ورامین گفت: محصول توت‌فرنگی اواخر مهرماه کشت می‌شود و با شروع فصل بهار، نوبرانه محصول وارد بازار شده و تا پایان خرداد، این محصول از گلخانه‌ها برداشت می‌شود.

بنائیان با اشاره به وضعیت مطلوب کشت گندم و جو در مزارع شهرستان ورامین به دلیل بارش مناسب باران گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت گندم رفته که پیش‌بینی می‌شود ۷۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی افزود: علاوه بر گندم، حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت جو رفته که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۵ هزار تن محصول از مزارع جو شهرستان برداشت شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.